Servis

Abeceda dinamike vozila (1): Što se događa u 3 glavne osi (x, y, z), p

Uzdužna dinamika (x) proučava otpore vožnje, temeljne performanse i kočenje, poprečna dinamika (y) analizira bočne sile i kretanje u zavoju, a vertikalna (z) proučava oscilacije vozila uslijed vertikalnih opterećenja te njihov utjecaj na udobnost

Mjerenje tlakova kompresije spašava motor, bolje spriječiti, nego lije

Odugovlačenje popravka povećava rizik uništenja bitnih sklopova i nužnosti 'generalke'. Pravodobnim 'otvaranjem' motora sve se može riješiti s četvrtinom troška, izmjenom ležajeva, karika, pumpi...

Ernest Hemingway (1899. - 1961.): Borbe s bikovima, autoutrke i penjan

Poznata izjava legendarnog američkog pisca kao da je namijenjena sumanutim vozačima koji ubijaju na našim cestama: dokazujte se samo tamo gdje treba, vožnja običnim cestama nije za utrkivanje, niti dokazivanje

Kakav je BMW 320d (E90) iz 2009.? Je li bolji s ručnim ili automatskim

To je izvrstan auto, treba samo pripaziti na fazni lanac, pogotovo ako ima više od 200.000 km ili ako sumnjate da je kilometraža vraćena. Za stanje motora bolji je automatski mjenjač, ali on donosi rizik skupog popravka ili izmjene

Tko ispuhuje više CO2, benzinci ili dizelaši?

Dizelsko gorivo ima 5 do 6 posto manju ogrjevnu vrijednost od benzina, a istodobno često izgara s viškom zraka, pa nastaje 12 do 14 posto više CO2

Mogu li ugraditi keramičke diskove na BMW 330 d?

Teoretski je to moguće, ali vam ne preporučujemo, pogotovo ne keramičke diskove sumnjiva podrijetla, posebice kineskog

Vakula je najavio zimske uvjete, evo 10 spasonosnih savjeta za vozače

Smanjite brzinu i povećajte razmak, pažljivo pritišćite papučice i okrečite upravljač, jer su nagli pokreti opasni. Rizici naleta na pješake, vozila, gubitak kontrole... višestruko su veći nego u normalnim uvjetima. I, najvažnije, ako ikako možete, ne vozite u zimskim uvjetima ako nemate zimske gume!

Rezervni kotač ne stavljajte u opticaj, uvijek treba ostati u pričuvi

Ako bi ga ugradili, bolje bi prianjao od bočno-nasuprotnog (više ili manje pohabanog), što je opasno za kočenje, stabilnost i upravljivost, uz rizik zanošenja

Ispuhivanje' motora nije potrebno, a nije ni preporučljivo

Za svaki motor je najbolje ako se vozi normalno, od niskih do visokih okretaja, ovisno o potrebi. Iznad okretaja najveće snage preporučljivo je ići samo u iznimnim situacijama

Dobro je znati: Parkiranje bolje u rikverc, po potrebi uz manevar više

Pri parkiranju u paralelno ili okomito postavljen prostor treba se držati pravila da se ulazi stražnjim dijelom vozila, a izlazi prednjim

Važno: Smije li se dvomaseni zamašnjak zamijeniti jednomasenim?

Baš i ne. Tim se 'uštedom' može napraviti višestruka šteta, jer se ne prigušuju vibracije motora i dinamička opterećenja (udari) te se uništavaju vitalni dijelovi klipnog mehanizma

Kako na velikoj hladnoći olakšati paljenje dizelskog motora?

Triput uključite grijač, pa tek potom elektropokretač! Motor će lakše upaliti, s manjim dinamičkim opterećenjem (udarom), što produžuje vijek vitalnih dijelova, posebice dvomasenog zamašnjaka

Kontrola rashladne tekućine, važan zadatak prije najvećih hladnoća

Treba biti otporna na smrzavanje do -25 Celzijevih stupnjeva te unutrašnjost sustava za hlađenje štititi od hrđanja, a uz njenu je kontrolu važno provjeriti stanje i ispravnost cijelog rashladnog sustava, posebice crijeva, spojeva, priključaka, hladnjaka i termostata

InterMobil: najbolja adresa za kugle i kardane, za osobna i gospodarsk

Vrhunska kvaliteta i povoljna cijena, za terenska, SUV i crossover vozila, stručan popravak (izmjena križa, pen-lagera, balansiranje...), kad je u ovlaštenom servisu moguće samo izmijeniti skupi cijeli sklop kardanskog vratila

Dobro je znati: Što je i kako funkcionira servo uređaj kočnica?

Smanjuje potrebnu silu na papučici kočnice, podtlakom koji djeluje na membranu i tako olakšava vožnju te povećava sigurnost

Servis turbopunjača 'u fušu' je štetan

Ne rastavljajte, odnosno ne čistite niti 'servisirajte' sami turbopunjač, jer je nužno provjeriti stanje vratila, ako je iskrivljeno izmijeniti ga te sve balansirati, u dva koraka

Dobro je znati: Može li plin u dizelski motor?

Može, ali radi se o posebnom sustavu Diesel LPG, koji koristi do 30 posto plina, time se povećava okretni moment pri nižim i srednjim okretajima, pa se može voziti u stupnju više

Pregled i servis termostata presudan za pouzdanost i trajnost motora

Mali, ali važan uređaj omogućava da se čim prije postigne radna temperatura, upravlja hlađenjem, a ako otkaže, temperatura može postati preniska ili previsoka. I jedno i drugo je vrlo štetno ...

Dobro je znati: Jedanput skinuti remen ne smije se vraćati u motor ...

... premda je naizgled u solidnom stanju, jer bi uz istu zateznu silu došlo do preopterećenja (već rastegnut na konačnu mjeru ne može se kontrolirano elastično deformirati u svrhu prigušenja dinamičkih udara) i povećanog rizika pucanja

Na današnji dan, 9. prosinca 1921., olovo po prvi puta dodano benzinu

Prije točno 97 godina Thomas Midgley, u GM-ovom istraživačkom centru u Detroitu, otkrio da dodavanje olovnog tetraetila u benzin povećava otpornost na nekontrolirane detonacije, što je omogućilo povećanje snage motora i smanjenje potrošnje, te dalo zamah autoindustriji