Servis

Što je kompresijski omjer, temelj rada klipnog motora? Važno je...

To je omjer obujama u cilindru kad je klip u donjoj mrtvoj točki (DMT) i u gornjoj mrtvoj točki (GMT), odnosno omjer najvećeg (radnog plus kompresijskog) i najmanjeg (kompresijskog) obujma, a treba znati da postoje geometrijski i efektivni kompresijski omjer te da geometrijski ('službeni') ne ovisi o istrošenju motora...

Zbog neispravnih brizgaljki mogu izgorjeti klipovi! Uzrok je najčešće

Zbog neispravnih brizgaljki, koje propuštaju gorivo, ono se nakuplja u komorama za izgaranje, pa naglo i detonantno eksplodira, a isti ishod može nastati i zbog prodora rashladne tekućine u cilindre...

Prešućena vrlina dizelaša: sigurniji su u sudaru!

Automobil se znatno teže zapali, a 70 do 120 kg veća masa smanjuje opasne inercijske sile nastale udarom u drugi auto ili prepreku te ublažava rizike ozljeđivanja i pogibije...

Važan savjet: ignorirajte autostopiste i pozive za zaustavljanje

Izlažete se višestrukim i sasvim nepotrebnim rizicima, posebice noću, jer čak i osoba koja naizgled traži pomoć, može imati skrivene zle namjere...

Evo zašto neispravne brizgaljke mogu uništiti dizelski motor:

Zbog prevelike količine ubrizganog goriva, ono ne može izgorjeti te nastaje velika količina čađe i preopterećenje koja uništava EGR, turbopunjač, klipove, cilindre...

Koliko je preporučljivo odlaziti na duži put vožnjom po noći?

Treba dobro razmisliti, ovo su razlozi za i protiv noćne vožnje, vrijeme je godišnjih odmora...

Zašto se povećava udio CO u ispušnim plinovima dizelaša?

Problem je u sustavu ubrizgavanja, blokiranom filtru zraka ili dotrajalom motoru...

Peugeot 308 1.6 HDi iz 2008. slabo pali zagrijan

Problem je u nakupljanju ulja u donjem dijelu motora ili povećanim otporima elektropokretača...

Kako najlakše otkriti prevaru pri kupnji rabljenog? Izmjerite debljinu

Kod novih je vozila od 80 do 180 µm, kontrolom na više mjesta lako je utvrditi mjesta i plohe koje su naknadno bojane, pogotovo ako je ispod boje sloj kita...

Koristan savjet: Kako zatvoriti haubu, a ne udubiti lim?

Pustite je s visine od oko 15 cm, a ako se potpuno ne zatvori, ponovite postupak. Ne pokušavajte je zatvoriti trzajem dlanom, jer možete napraviti štetu!

Profesionalno čišćenje DPF, FAP i SCR uređaja dizelaša

Bez rezanja, zavarivanja i gubitka garancije, troškovi manji do 90% u usporedbi s cijenom novog sklopa, parametri povratnog tlaka i protoka sukladni tvorničkim specifikacijama

Nissan Qashqai (2006. - 2013.): ovo su kvarovi popularnog kompaktnog S

Benzinac 1.6 slabo ubrzava, a dizelaš 1.5 dCi ima problema s paljenjem nakon izmjene zupčastog remena,podrhtavanje prednjih kočnica.Lupanje iz stražnjeg ovjesa, problemi sa šaltanjem prva dva stupnja, otkazivanje ležajeva stražnjih kotača i selen blokova...

Punjenje aditivom AdBlue ili izmjena filtra čađe (FAP)?

Ako je FAP ispravan, dovoljni je punjenje sustava aditivom AdBlue i programiranje sustava na sljedeći interval...

Koristi li 'ispuhati' motor brzom vožnjom?

Forsiranje nije dobro i sve savjete o korisnosti 'ispuhivanja motora' treba uzeti s rezervom. Za motor je najbolje da se vozi normalno, od niskih do visokih okretaja, ovisno o potrebi

Dobro je znati: Sigurnosni pojas važniji od airbaga!

Pojas je primarna zaštita, koja usto osigurava funkcionalnost zračnog jastuka

Šokantno, svaki treći uvezeni rabljeni auto nema sve zračne jastuke!

U postupku tehničkog pregleda provjerava se samo SRS signal zračnih jastuka, kojeg krimogeni izvoznici/trgovci rabljenih automobila zavaravaju ugradnjom električnih otpornika na mjestima nedostajućih zračnih jastuka...

Je li potrebno dodavati aditiv u dizelsko gorivo?

Svako je dizelsko gorivo aditivizirano svime potrebnim, ali specijalizirani aditivi za dizelsko gorivo, provjerenih proizvođača korisni su i preporučljivi...

Naš pravorijek za vječnu dvojbu: Kad treba šaltati višu?

Ručni mjenjač omogućava bolju prilagodbu najštedljivijem režimu, ali za to treba imati iskustva i ne smije se mučiti motor preniskim okretajima, kod velikog opterećenja, dakle, pravodobno treba uključiti niži stupanj prijenosa...

Dobro je znati: Jedanput skinuti remen ne smije se vraćati u motor...

... premda je naizgled u solidnom stanju, jer bi uz istu zateznu silu došlo do preopterećenja (već rastegnut na konačnu mjeru ne može se kontrolirano elastično deformirati u svrhu prigušenja dinamičkih udara) i povećanog rizika pucanja

Pravni savjet: Krivac ispunio EU izvješće, pa porekao krivnju

Ako niste pozvali policiju da napravi uviđaj, mogu vam pomoći jedino izjave svjedoka, ako ih imate. U suprotnom teško ćete do odštete...