EVOLUCIJA MARKE

Abarth i priča o škorpionu koji osvaja svijet preko 70 godina

31. ožujka bila je godišnjica marke Abarth…

Oznaka marke razvijala se tijekom vremena i ostajala vjerna svojim osnovnim vrijednostima, od realističnog „Škorpiona“ iz 1949. do današnjeg Abarth štita koji kultnog „Škorpiona“ uokviruje.

Nagrade koje je Abarth prikupio uključuju preko 10.000 pobjeda, 10 svjetskih rekorda, 4 svjetska reli prvenstva, nekoliko jubileja, ali naravno i evoluciju proizvoda s nedavno predstavljenom gamom za 2021. godinu.

Bio je 31. ožujka 1949. godine, kada je talijansko-austrijski inženjer Carlo Abarth osnovao Abarth & C., stvorivši brend koji će postati sinonim za stil i performanse, na vozilima koji obaraju rekorde, revolucionarnom opremom za modifikaciju, i nezaboravnim trkama. Ima poznati logo „Škorpiona“ koji ljubitelji vožnje širom sveta prepoznaju i koji je inspiriran horoskopskim znakom osnivača.

„Škorpion“ savršeno utjelovljuje filozofiju svježe stvorenog trkačkog tima, koji se specijaliziraju za „male, ali ubitačne“ automobile.

Povijest i logo marke Abarth su isprepleteni njegovim sportskim pobjedama, koje su počele veoma rano. Prva je bila pobjeda na poznatoj „Palermo-Monte Pellegrino“ brdskoj trci 1950. godine s poznatim vozačem i mnogima dobro poznatim – Tazio Nuvolari, „Letećim Mantuancem“, ostvario je uspjehe za volanom modela Abarth 204A. Potom je 1954. godine Carlo Abarth odlučio da dopuni logo uvođenjem dvobojnog štita, amblema pobjeda u „sportskim borbama“, kao pozadinu za „škorpiona“.

1962. godine, Abarth 1000 Bialbero je osvojio prvi od šest uzastopnih Svjetskih prvenstava konstruktora, i tri nova elementa su dodata na logo da bi se proslavila ova važna titula, crno-bijela kockasta zastava „Campione del mondo“, ispisane crvenim kockastim slovima na žutoj pozadini, i stilizirani lovorov vijenac.

Osvježena verzija oznaka predstavljena je 1969. Najveće promjene su bile na „Škorpionu“, samom simbolu kompanije iz Torina, koji je bio više stiliziran, potpuno crn, i prvi put, s oba klješta uperen prema gore. Slova su također promijenjena. Sada su bijela na crnoj pozadini i samo ispisuju riječ „Abarth“.

Abarth je 1971. godine kupila kompanija Fiat, i talijanska zastava se pojavila na pozadini loga iza rijeći Abarth, kako bi se naglasio njegov talijanski karakter.

Današnji logo je potpuno redizajniran 2007. godine i uključuje sve prepoznatljive osobine „Škorpiona“, ali u izrazito aktualnoj i modernijoj shemi sa kleštima crne siluete postavljenim na dijagonalu štita.

2019. godine je dodana je svečana verzija štita s kockastom zastavom na 70. godišnjicu brenda Abarth. Ovaj logo su ponosno nosili isključivo automobili koji su napravljeni tijekom 70. godišnjice. Verzija sa svečanom bojom značke je također napravljena te godine, posebno razvijena samo za model ograničene serije 695 70th Anniversary, koji je napravljen u samo 1.949 primjeraka, a u čast godine kada je brend stvoren.

Svi Abarth automobili imaju drugi logo na zadnjem dijelu dva bočna panela koji odražava važan amblem koji su Abarth trkačka vozila ponosno nosila od 60-ih godina prošlog vijeka.


Ovaj logo ima tipični Abarth žuto-crveni štit koji okružuje „Škorpiona“ sa dodanom munjom u bojama talijanske zastave. To je iskrena počast za posvećenost brenda Abarth trkanju, koje je od najranijih dana viđeno kao najbolji način za ispitivanje inovativnih tehničkih i tehnoloških rješenja koje su imale za cilj unapređivanje performansi i pouzdanosti Abarth trkačkih vozila, a koja bi se kasnije koristila za proizvodnju automobila.

Posvećenost utrkama traje do današnjeg dana, i na stazi i na šljunku. Na stazama, Abarth oprema motorima i talijanski i njemačko F4 prvensto, mjesto za obuku budućih šampiona F1, a u reli trkama, Abarth 124 Rally će biti protagonista FIA-ERC, Europskog reli prvenstva već treću uzastopnu godinu.

Bez ikakve sumnje, utrke, sportski izazovi, takmičenje i neprekidna potraga za performansama su vrijednosti koje kupci brenda Abarth žele i pronalaze u proizvodnim modelima, što je dokazano komercijalnim uspjehom, gdje je „Škorpion“ povećao svoj tržišni udeo za 50% u 2020. u odnosu na prethodnu godinu.

Uspjesi se nižu kako godine prolaze, i za svoju 72. godišnjicu brend Abarth je ponudio svoju novu gamu za 2021. godinu, koja se sastoji od 595, Turismo, Competizione i Esseesse verzija. Četiri različita paketa opreme, ujedinjena tipičnim karakteristikama sportske ikone: uživanje u vožnji, visoko-adrenalinske performanse i rika izduvnog sistema.

Također su dostupne i nove boje i novi detalji, poput ekskluzivnih kožnih sjedišta. Kako bi se odala počast istoriji i uspjesima u reli trkama, nova mate plava Blu Rally shema bojenja za novi 595 Competizione podsjeća na Fiat 131 Abarth Rally iz 1970-ih, dok nove 17-inčne alu felge podsjećaju na one s modela Lancia Delta Rally Integrale iz 1990-ih.

Godišnjica se proslavlja zajedno sa velikom zajednicom entuzijasta koja je uvijek bila žila kucavica brenda i koja će biti protagonista i ovog posebnog dana. Kroz društvene kanale brenda, fanovi se pozivaju da podjele svoje viđenje Abarth oznaka kroz crteže, slike i umjetničkim djelima koja mogu da predstave suštinu „Škorpiona“. Izabrani projekti će biti vidno istaknuti na profilima društvenih mreža brenda Abarth.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin