Benetton, kontroverzna momčad Formule 1, prvi put pobijedila 12. listopada 1986.

Benetton se u Formuli 1 pojavio kao sponzor momčadi Tyrrell, potom su sponzorirali Alfa Romeo i Toleman, a potom od Teda Tolemana kupili momčad. Nitko nije očekivao pobjedu već u prvoj sezoni, no do nje je došlo na VN Meksika…

Kad se Formula 1 potkraj sezone 1986. nakon čak 16 godina izbivanja vratila u Meksiko svi su očekivali nastavak velikih borbi četvorice asova koji su obilježili sezonu. U svakoj od dotadašnjih utrka pobjednik se prezivao Nigel Mansell, Nelson Piquet, Alain Prost ili Ayrton Senna, sva su četvorica teoretski još mogli do naslova, premda je Sennin zaostatak bio prilično velik.

Kvalifikacije su protekle uobičajeno: Senna najbrži, pa Williamsov dvojac, a Prost po običaju slabiji, šesti. Četvrto startno mjesto Gerharda Bergera nikoga nije previše iznenadilo. Premda je Benetton bio mladi tim, prvu godinu pod tim imenom, već su pokazali da su brzi u Austriji i Italiji. Teo Fabi je u obje utrke startao prvi, a najbrže krugove su podijelili jednom on, jednom Berger.

No pravih rezultata nije bilo, nakon 14 utrka Berger je bio tek deseti u poretku s 8 bodova, a Talijan ih je skupio svega dva.Benetton se pojavio u Formuli 1 kao sponzor momčadi Tyrrell, kasnije su sponzorirali Alfa Romeo i Toleman, a potom su od Teda Tolemana kupili momčad. Nitko nije očekivao pobjedu već u prvoj sezoni, no do nje je došlo u Meksiku.

Berger je držao priključak s vodećima, a kada su oni otišli u boks na zamjenu guma, preuzeo je vodstvo i sačuvao ga do kraja. On je imao gume Pirelli, izdržljivije od onih Goodyear koje su koristili svi konkurenti i odvezao je utrku bez zaustavljanja.
Vrlo je moguće kako je upravo taj Bergerov nastup uoćioo Enzo Ferrari, jer se od sljedeće sezone našao u crvenom bolidu, u kojem je donio i dvije posljednje pobjede za života il Commendatorea.

Zanimljivo, 1997. će upravo Berger donijeti i posljednju, 27. po redu pobjedu momčadi Benettona. Momčadi koja je ostala upisana u povijest i po dobrim i po lošim stvarima, s dvije vozačke i jednom konstruktorskom titulom, ali i vjerojatno najopsežnijim i najgorčim optužbama za varanje u povijesti Formule 1.


Komentari

loading...