Bill Devin, poznat samo okorjelim ljubiteljima povijesti automobila, život je proveo u razmjernoj opskurnosti, premda nije trebalo biti tako. Svijetom danas vozi više od tristo milijuna vozila sa zupčastim remenom, koji je njegova inovacija…
Foto: Amazon
Često se spominje kako je zupčasti remen uveo Glas 1962., no zapravo je to 1954. prvi učinio Bill Devin. na jednom od svojih maloserijskih sportskih automobila. Ali zbog nedostatka vremena, financija ili svega pomalo nikada nije patentirao svoj izum i nije dobio ni centa od svih kasnijih ugradnji.
Također, sportski automobili koje je radio na trkaćim su stazama s naizgled skromnijim motorima sjajnom aerodinamikom i konstrukcijskim rješenjima pobjeđivali Cobra (čija je duhovna preteča upravo Devinov model SS) i Corvette, no Bill nikada nije dobio podršku nekog velikog proizvođača ili financijera.
Bill Devin, rođen 13. studenoga 1915. u gradu Rocky (Oklahoma), 30-ih se po selidbi u Californiju zaposlio u tvornici aviona Douglas. Ondje stečene vještine kasnije će mu pomoći u kreiranju iznenađujuće precizno i kvalitetno sklopljenih automobila s karoserijom od fiberglasa, koji nisu odavali dojam gotovo amaterskog, ručnog rada. Rat je proveo u mornarici, a kasnije je stekao određen imetak trgovinom automobila.
Amaterski je počeo voziti utrke, a ponajviše je upamćen po nastupima u sportskim modelima Siata i Ferrari. Zaključivši kako sam može bolje, počeo je slagati vlastite automobile pod markom Devin, koji su koristili mehaniku tvrtki Chevrolet, Volkswagen i niza drugih proizvođača, a zbog ljepote su kalupi prodani proizvođačima kitova diljem svijeta, ili bi ih oni sami preuzeli bez pitanja.
Modeli C, D, GT i SS dio su velike, ali tek uskom krugu ljudi poznate legende, Devini su osvajali utrke i prvenstva, no već sredinom 60-ih priča je bila završena. Bill Devin, otac zupčastog remena, Enzo Ferrari Oklahome, umro je 22. studenoga 2000.