Carlo Chiti, slavno ime tvrtke Alfa Romeo, sudjelovao je u nekim od najuspješnijih, ali i najneuspješnijih talijanskih projekata sportskog automobilizma…
Carlo Chiti, rođen 19. prosinca 1924., diplomirao je na sveučilištu u Pisi te se početkom 50-ih zaposlio u tvrtki Alfa Romeo i konstruirao model 3000 CM. Potom prelazi u Ferrari, gdje radi na slavnom bolidu Alfa Romeo Tipo 156, koji će dominirati svjetskim prvenstvom Formule 1. Krajem sezone dolazi do poznatog raskola u timu Ferrari.
Chiti s respektabilnom ekipom, u kojoj su bili Romolo Tavoni, Giotto Bizzarrini i Phil Hill, pokreće ambicioznu momčad ATS. Teško je reći je li taj projekt bio manje uspješan kao momčad Formule 1 ili kao proizvođač sportskih automobila.
Carlo Chiti nije dočekao raspad ATS-a, već se 1963. posvetio timu Autodelta, trkaćem odjelu Alfa Romeo, kojeg će uspješno voditi sve do 80-ih. U tom je razdoblju milanska tvrtka ponovo zablistala na trkaćoj sceni, a Chiti je izravno zaslužan za uspjehe modela Alfa Romeo 33 u utrkama sportskih i GTA u utrkama turističkih automobila.
No mučio ga je nerealizirani san o uspjehu u Formuli 1, pa je predvodio povratak tima Alfa Romeo, prvo kao dobavljača motora za Brabham, a kasnije i kao neuspješne samostalne momčadi. Morao je ‘podviti rep’ 1984., kad je osnovao novu tvrtku, Motori Moderni.
Motori su sjajno zvučali, ali ni Minardi ni AGS nisu osvojili ni boda njima, a ista je sudbina zadesila i Coloni, kad je Chitijevu tvrtku kupio Subaru. Inženjer Carlo Chiti, konstruktor trkaćih automobila, legenda Alfa Romea, umro je 7. srpnja 1994. Zanimljivo, posljednje nacrte njegovih sportskih motora kasnije je otkupio Koenigsegg.