Ferrari, slavna talijanska tvrtka, 11. svibnja 1947. prvi put nastupila na utrci

Malu crvenu barchettu Ferrari 125 Sport vozio je Franco Cortese, poveo utrku i dominantno vodio do 27. kruga, kad je morao odustati zbog kvara pumpe za gorivo…

Ime Scuderia Ferrari postalo je poznato diljem Europe još tijekom 1930-ih, a Propeti konjić na štitu u žutim bojama grada Modene nalazio se na trkaćim automobilima Alfa Romeo.

Uistinu, ime je bilo toliko poznato da je jedan od uvjeta koje je milanska tvrtka prigodom razlaza puteva postavila Enzu Ferrariju bio da ne smije koristiti vlastito ime određeni broj godina.

Stoga je Ferrari 1940.  nastupio na Velikoj nagradi Brescie automobilima pitoresknog naziva Auto Avio Costruzioni, a potom je nastupio rat i prekinuo sve trkaće aktivnosti i u Italiji.

Po njegovom završetku nije bilo prepreke da Enzo Ferrari napokon počne koristiti svoje ime, pa je pokrenut razvoj prvo V12 motora, a potom i automobila u kojeg će biti ugrađen.

U proljeće 1947. novi je automobil napokon bio spreman, a za trkaći debi odabrana je utrka u Piacenzi, koja se održavala točno na današnji datum.

Malu crvenu barchettu oznake Ferrari 125 Sport vozio je Franco Cortese, poznat nam i kao pobjednik VN Jadrana na našem Preluku 1956., također u timu Ferrari.

Cortese je poveo utrku i dominantno vodio kad je u 27. krugu morao odustati zbog kvara pumpe za gorivo. To ipak nije spriječilo slavlje u Ferrariju, radnici iz tvornice došli su na utrku u kamionu u kojeg su postavljene stolice iz tvorničke kantine.

Pokazanu brzinu proslavili su nazdravljajući čašama lambrusca, uvjereni da će uskoro stići i željena pobjeda. I stigla je, u drugom nastupu Ferrarija uopće, dva tjedna kasnije u Rimu, zahvaljujući Corteseu.

A nakon nje uslijedit će još poneka tisuća pobjeda u raznim kategorijama, a mala manufaktura koja je prije točno 73 godine imala svoj prvi nastup postat će zacijelo najpoznatija svjetska tvornica trkaćih automobila.


Komentari