LEGENDA FORMULE 1

Jochen Rindt (1942. – 1970.), jedini posthumni svjetski prvak u Formuli 1

Jochen Rindt prvi Nijemac na tronu Formule 1, premda odrastao u Austriji, brzim a nesigurnim bolidom Lotus 72 u sezoni 1970. osvaja pet pobjeda. Na stazu Monza stiže kao uvjerljivo vodeći te 5. rujna 1970., nakon što je, pred trening za VN Italije, povećao brzinu bolida nauštrb sigurnosti, gine pri izlijetanju sa staze…

Foto: Evers, Joost / Anefo, Wikimedia Commons

Nerijetko ćete u statistikama naići na podatak kako je Michael Schumacher prvi  Nijemac koji je postao svjetski prvak u Formuli 1, no to nije točno. Karl Jochen Rindt, rođen 18. travnja 1942. u Mainzu, tu je titulu osvojio 1970. No sredina prošlog stoljeća dramatizirala je njegovu sudbinu, baš poput tisuća drugih Nijemaca….

Roditelji su mu poginuli u savezničkom bombardiranju te je mali Jochen Rindt odgojen u obitelji djeda i bake. Živjeli su u Austriji, u Grazu, pa je i Jochen odrastao ondje, počeo se utrkivati i do kraja kratkog života nastupao pod austrijskom trkaćom licencom. Zapravo, nikada nije uzeo državljanstvo svoje druge domovine te je svijetom putovao s njemačkom putovnicom. Kako se u svijetu automobilskih utrka trkaća licenca smatra važnijom od putovnice, tako i više-manje sve povijesne knjige proglašavaju Rindta Austrijancem.

Jochen Rindt je bio vrlo brz u manjim Formulama, a 1965., u čudnoj utrci, a pomagao mu je Masten Gregory (prema teorijama zavjere i Ed Hugues), donio je timu Ferrari donio, pokazat će se, posljednju pobjedu na 24 sata Le Mansa. No u Formuli 1 nije imao mnogo sreće, nekoliko godina tavorio je u osrednjim bolidima, sve dok 1969. nije dobio priliku u vrhunskoj momčadi Lotus. Jochen Rindt i vođa momčadi Colin Chapman razvili su čudan odnos ljubavi i mržnje. Rindt je ‘velikom gazdi’ čak uputio javno pismo sa zahtjevom da poboljša sigurnost svojih notorno krhkih bolida, kod kojih se štedjelo na masi noseće konstrukcije, u svrhu poboljšanja performansi

Nažalost, pokazat će se kako je Rindt, nakon pet pobjeda u sezoni 1970., opravdano strahovao. Kako bi nadoknadio manjak brzine u usporedbi s bolidom Ferrari 312B, bržim oko 15 km/h, kojeg je vozio Jacky Ickx, 5. rujna 1970. na stazi Monza, pred trening za VN Italije, tražio je da mu uklone aerodinamička krilca. Time je smanjio zračni otpor, ali i ‘downforce’ te opasno kompromitirao prianjanje bolida na asfalt i dinamičku stabilnost pri visokim brzinama. Zbog toga je u zavoju Parabolica, u fazi kočenja, izgubio kontrolu nad bolidom, izletio sa staze i poginuo.

U tom ga je trenutku Jacky Ickx, vozač tima Ferrari, teoretski mogao preteći po bodovima, no, po vlastitom priznanju, odahnuo je kad mu to nije uspjelo. Smatrao je kako titulu te godine zaslužuje jedino Rindt. Ostat će upamćen kao jedini vozač u povijesti Formule 1 koji je naslov osvojio posthumno. U 60 utrka osvojio je šest pobjeda, 10 prvih startnih mjesta, 13 puta se penjao na podij i triput vozio najbrži krug.

Jochen Rindt, jedini posthumni svjetski prvak u Formuli 1, poginuo je 5. rujna 1970., na stazi Monza, na treningu utrke za VN Italije. Slava mu…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin