Nitko još nije dovoljno razumio aerodinamiku, radilo se metodom pokušaja i pogrešaka, tapkajući u mraku. Ferrari je bio sveukupno najkonzistentniji, odnijevši dvostruku titulu…
Na VN Argentine i Brazila, prvim utrkama sezone 1979., Formulom 1 neočekivano je zavladala mala francuska momčad Ligier. Jacquesa Laffite ostvario je 2 pobjede, Patrick Depailler jednom bio drugi, a dominirali su i kvalifikacijama. Nakon povratka u Europu, do kraja godine pobijediti će samo još jednom.
Romantična legenda govori kako je glavni konstruktor Gérard Ducarouge zapisao slučajno otkrivene postavke aerodinamike na kutiju cigareta (vjerojatno Gitanes, glavnog sponzora) i u slavlju nakon dvostruke pobjede greškom bacio kutiju. Momčad je potom čitave sezone neuspješno pokušavala pronaći izgubljene postavke.
Prava je istina, dakako, ipak manje romantična: bila je to sezona velikih pomaka, stalnih eksperimenata s efektom prianjanja i od staze do staze, od utrke do utrke, mijenjali su se najbrži bolidi.
Nitko još nije dovoljno razumio aerodinamiku, radilo se metodom pokušaja i pogrešaka, tapkajući u mraku. Ferrari je bio sveukupno najkonzistentniji, odnijevši dvostruku titulu, dok je završnicom sezone dominirala ranije slabo zamijećena momčad Williams. Ligier je usto imao peh da im se u zmajarenju teže ozlijedio Depailler, da se Jacky Ickx koji ga je zamijenio nije srodio s bolidom, kao i da momčad ipak nije imala izdašne resurse potrebne za kontinuiranu F1 dominaciju.
A priča o bačenoj kutiji cigareta bila je i ostala samo lijepa izmišljotina. Oznaka JS bila je u počast poginulom Jo Schlesseru.
Foto: Ligier