Philippe Étancelin, rođen u francuskom Rouenu rođen 28. prosinca 1896., jadan je od najznačajnijih primjera stare škole gospode privatnika, preko zime se bavio trgovinom, a ljeti vozio utrke…
Foto: Agence de presse Meurisse
Prvi je trkaći automobil kupio kako bi proslavio rođenje drugog djeteta, a nastupao je u bolidima Bugatti, Alfa Romeo. Maserati i Talbot-Lago. Nije bio među najbržim vozačima, ali je često završavao kao drugi ili treći, izbjegavajući nevolje i sigurno stižući do cilja.
Najbolje su mu godine bile od 1929. do 1936., kada je ostvario petnaestak pobjeda na većim, uglavnom francuskim utrkama. Najznačajniju je pobjedu ‘Phi Phi’, kako su ga zvali i prijatelji i suparnici na stazi, ostario 1934., suvozač mu je bio Luigi Chinetti, na 24 sata Le Mansa, za upravljačem bolida Alfa Romeo.
I nakon završetka II. svjetskog rata ostao je uvelike aktivan, ostvarivši čak i 12 nastupa u novoosnovanom Svjetskom prvenstvu vozača. Statistike ga pamte kao najstarijeg pilota koji je završio neku utrku Formule 1 u bodovima, u Italiji 1950., kada je bio star 53 godine, 8 mjeseci i 6 dana.
Povukao se tri godine potom, no još je dvadesetak godina ostao aktivan u utrkama oldtajmera, jer su utrke bile njegov najveći hobi i strast. Philippe Étancelin, jedan od najpopularnijih vozača od 1929. do 1936., umro je 13. listopada 1981.