Watkins Glen, slavna američka staza na kojoj je prva utrka održana 2. listopada 1948.

Prvi pobjednik na stazi Watkins Glen bio je Frank Griswold s predratnim bolidom Alfa Romeo 8C 2900B, popularnost u Europi stječe jer je na njoj, od 1961. do 1980., održavana VN SAD u Formuli 1…

Neposredno po završetku II. svjetskog rata na američkoj se trkaćoj sceni pojavila skupina mladih ljudi, nezadovoljnih mogućnostima koje su im se pružale. Ljudi poput Camerona Argetsingera.

Uglavnom su vozili europske sportske automobile i bili oduševljeni idejom o europskom načinu utrkivanja, u vremenu kada su se američke utrke svodile na prašnjave ovalne staze i jednu pokrivenu ciglicama i slojem asfalta.

Argetsinger je bio frustriran činjenicom da u državi New York nema prilike utrkivati se svojim MG-om te je došao do jednostavnog rješenja: organizirat će utrku. Odabrao je mjesto Watkins Glen, u dogovoru s lokalnim vlastima dobio dozvolu za zatvaranje nekoliko cesta i održao je.

Prvi pobjednik utrke bio je Frank Griswold s predratnim bolidom Alfa Romeo 8C2900B, a cestovne utrke su ubrzo postale vrlo popularne diljem SAD. Legendarne staze kao što su Sebring, Riverside, Elkhart Lake ili Laguna Seca.

No Watkins Glen, gdje se i danas, na stazi koja je od 1956. pravo trkalište zatvoreno za promet, održavaju značajne utrke, spiritualni je dom američke scene cestovnih utrka.
Popularnost u Europi ova je staza stekla zahvaljujući tome što je dva desetljeća, od 1961. do 1980., na njoj održavana VN SAD u Formuli 1.

Nisu rijetki glasovi koji smatraju kako bi se ondje i danas trebala održavati američka runda tog natjecanja.


Komentari

loading...