SRETAN 67. ROĐENDAN

Chris Bangle, kontroverzni američki dizajner, rođen 14. listopada 1956.

Foto: Jean-Baptiste LABRUNE, Wikimedia Commons

Christopher Edward Bangle, rođen 14. listopada 1956. Ravenna (Ohio), premda Amerikanac, karijeru je ostvario u Europi. Počeo je u Opelu, odakle je prešao u Fiat

Ondje je napravio svoj prvi značajan projekt, Coupe, predstavljen 1993., godinu nakon što je otišao na mjesto šefa dizajna BMW-a. Već na tom modelu je počeo kubistički razbijati forme, a po selidbi u München nastavio je to činiti neviđenom hrabrošću, kako na vlastitim modelima, tako i na onima kojima je bio supervizor.

Automobili poput serija E60 ili E65 prestali su biti konvencionalno ‘lijepi’ i promijenili su uvriježene odnose dimenzija, linija i ploha. Kritičari su bili glasni, no u istom je razdoblju BMW prodajom nadmašio konkurente i postao vodeći svjetski premium brend.

Na konceptnim se automobilima poput roadstera Gina možda još u većoj mjeri vidjela Bangleova fasciniranost potpunom destrukcijom uvriježenih načina razmišljanja o automobilu kao cjelini.

 

Brojni današnji automobili, Audi A5, Opel Insignia, u sebi nose djelić dinamičnih linija kakve je u svijet automobila uveo upravo Bangle. Neočekivano se oprostio od tog svijeta 2009., osnovao vlastiti dizajnerski studio i počeo baviti drugim područjima, bez osvrtanja prema automobilima.

Premda Amerikanac, karijeru je ostvario u Europi. Počeo je u Opelu, odakle je prešao u Fiat. Ondje je napravio svoj prvi značajan projekt, Coupe, predstavljen 1993., godinu nakon što je otišao na mjesto šefa dizajna BMW-a.

Već na tom modelu je počeo kubistički razbijati forme, a po selidbi u München nastavio je to činiti neviđenom hrabrošću, kako na vlastitim modelima, tako i na onima kojima je bio supervizor.

Automobili poput serija E60 ili E65 prestali su biti konvencionalno ‘lijepi’ i promijenili su uvriježene odnose dimenzija, linija i ploha. Kritičari su bili glasni, no u istom je razdoblju BMW prodajom nadmašio konkurente i postao vodeći svjetski premium brend.

Na konceptnim se automobilima poput roadstera Gina možda još u većoj mjeri vidjela Bangleova fasciniranost potpunom destrukcijom uvriježenih načina razmišljanja o automobilu kao cjelini.

Nebrojeni današnji automobili, od Audija A5 do Opel Insignie, u sebi nose djelić dinamičnih linija kakve je u svijet automobila uveo upravo Bangle. Neočekivano se oprostio od tog svijeta 2009., osnovao vlastiti dizajnerski studio i počeo baviti drugim područjima, bez osvrtanja prema automobilima.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo