IN MEMORIAM

Enrico Nardi, talijanski vozač, dizajner i konstruktor, preminuo 23. kolovoza 1966.

Enrico Nardi, rođen 19. siječnja 1907. u Bologni, proslavio se radom za tvrtke Lancia i Ferrari, bio je i dobar vozač, a najveći su mu uspjesi pobjede na prestižnoj brdskoj utrci Coppa d’Oro delle Dolomiti 1947. i 1948.

Na slici: Enrico Nardi (lijevo) i Giovanni Michelotti uz Plymouth Silver Ray, model 1960.

Prekrasni drveni trkaći upravljač, predstavljen 1951., a prvi puta ugrađen u Pegaso Z102 godinu potom, danas je prva asocijacija ljubitelja automobila koja kaže Enrico Nardi! No ovaj je talijanski velikan u životu napravio mnogo više. Bio je dobar vozač utrka, a najveći uspjesi su mu dvije pobjede na prestižnoj brdskoj utrci Coppa d’Oro delle Dolomiti 1947. i 1948.

No zapravo se proslavio konstruktorskim i razvojnim radom. Od 1929. do 1937. radio je u kamionskom odjelu Lancije, a bio i savjetnik osnivaču tvrtke. Hobistički se bavio utrkama i 1932. konstruirao prvi trkaći bolid, Nardi-Monaco.

Enrico Nardi se 1937. priključio u tim kojeg je vodio slavni Enzo Ferrari, razvivši njegov prvi samostalni automobil Auto Avio 815, kojeg je i vozio na debiju 1940. Po završetku rata priključuje mu se Renato Danese te kreće u samostalnu produkciju trkaćih automobila Nardi-Danese, a 1931. osniva samostalnu tvrtku.

Proslavit će se upravljačima i tuning dijelovima, no 1950-ih su napravili i niz zanimljivih trkaćih (Bisiluro) i konceptnih (Blue Ray, Silver Ray) modela. Enrico Nardi umro je 23. kolovoza 1966., od trovanja krvi ispušnim plinovima automobila.

Autor