NA DANAŠNJI DAN

Franco Scaglione, veliki talijanski majstor dizajna, rođen 26. rujna 1916.

Franco Scaglione, rođen 26. rujna 1916. u Firenci, bio je ratni veteran, navučen na morfij, kojim su ga tretirali nakon ranjavanja, u engleskom zatočeništvu…

Foto: Franco Scaglione (lijevo) i Nuccio Bertone u kabrioltu Arnolt-Aston Martin DB2/4 serije 1953/54

Droge su se kasnije mijenjale, ali i određivale njegov pogled na život, dajući mu inspiraciju i uništavajući ga istodobno. Samosvjestan do arogancije, odbio je raditi za dizajnerski tim kojeg je vodio Pinin Farina, bez obzira na oduševljenje potencijalnog poslodavca njegovim skicama, jer ondje je na snazi bilo pravilo da imena kućnih dizajnera ne izlaze u javnost.

Nuccio Bertone nije imao problema sa zvjezdanim tretmanom svojih glavnih dizajnera, pa mu je povjerio posao, a Scaglione mu je uzvratio stvorivši svjetski ugled tvrtke tijekom pedesetih, desetljeća koje je proveo kao glavni dizajner ondje, a koji će kasnije nadograditi njegovi nasljednici Giorgetto Giugiaro i Marcello Gandini.

Osvojio je publiku nevjerojatnim BAT konceptima (bez obzira na dodirne točke u izgledu i imenu, ovi modeli nisu imali veze s najpoznatijim Batmobileom, koji je nastao na osnovi Ghijine Lincoln Future iz 1955.), no tek je njegova Alfa Romeo Giulietta Sprint omogućila procvat dizajnerskoj tvrtki Bertone – bit će proizvedeno čak 36.000 primjeraka, a alati i kapaciteti stvoreni za proizvodnju tog automobila omogućit će tvrtki da se kasnije uspješno preorijentira i na druge modele.

Usto nije posve naodmet spomenuti ni kako je ta Alfa Romeo Giulietta Sprint snažno odredila svjetski smjer razvoja sportskih i GT automobila u sljedećih 15 godina, te se općenito nalazi na svakoj listi najznačajnijih automobilskih dizajna uopće.

Od ostalih remek-djela iz tog perioda spomenimo sportske modele NSU Sport Prinz i Alfa Romeo Giulietta SS. Nažalost, ovisnost o drogama uništila je Scaglioneovu karijeru i otjerala ga iz Bertonea (kasnije će, dakako, kao slobodni umjetnik napraviti ultimativno remek-djelo Alfa Romeo 33 Stradale), ušteđevina mu je propala u projektu Intermeccanica, napustio je svijet dizajna i 19. lipnja 1993. umro zaboravljen.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo