NA DANAŠNJI DAN

Frederick Duesenberg, sjajni američki konstruktor automobila, rođen 6. prosinca 1876.

Nevjerojatni američki automobili njemačke braće Duesenberg bili su izraz težnje k savršenstvu i u svoje vrijeme vjerojatno najbolji i najspektakularniji na svijetu…

Braća Frederick Samuel Duesenberg (1876. – 1932.), na slici desno, i August Samuel Duesenberg (1879. – 1955.), na slici lijevo, rođena su u okrugu Lippe, na sjeverozapadu Njemačke, ali su još u ranoj mladosti doselili u SAD. Ondje su se počeli baviti prvo biciklima, pa trkaćim automobilima.

U mjestu Des Moines (Iowa) 1913. su osnovali Duesenberg Automobile and Motors Company, no osim nekoliko trkaćih modela, nisu se okušali u produkciji cestovnih automobila. Već za I. svjetskog rata licencno su proizvodili avionske motore Bugatti, a nakon njega počeli dominirati američkom trkaćom scenom. Jimmy Murphy donio im je pobjedu i na VN Francuske 1921.

Nažalost nisu se nastavili natjecati u Europi, što je možda i jedini razlog (uz u posljednjih 50-ak godina opravdani, a ranije posve neutemeljeni podsmjeh spram američkih automobila) zašto Stari kontinent i dalje živi u zabludi da su ovdašnji automobili bili superiorni kreacijama braće Duesenberg.

Godine 1920. braća su središte tvrtke prebacila u Indianapolis, gdje će u narednih 17 godina biti ispisana jedna od najljepših priča u povijesti američkih automobila. Fred Duesenberg, rođen 6. prosinca 1876., bio je Spiritus movens tvrtke.

Premda nije imao formalno inženjersko obrazovanje, njegove su kreacije snažno utjecale na razvoj automobila, a modeli Duesenberg Model A i Duesenberg Model J, odnosno Duesenberg Model SJ, vrhunac su međuratne težnje za savršenošću, ne samo u SAD.

Nažalost, maloserijska proizvodnja nije bila osobito profitabilna, tvrtka se nalazila u stalnim financijskim poteškoćama. Nakon što je 26. srpnja 1932. Fred Duesenberg umro od posljedica prometne nesreće, ugasio se i posljednji tračak nade za preživljavanje tvrtke.

Kapitulacija je potpisana 1937., no kreacije braće Duesenberg već su 1950-ih stekle kolekcionarski status, uz nekoliko pokušaja oživljavanja, izrade replika starih i prototipova novih modela. Legenda živi.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo