NA DANAŠNJI DAN

Heinrich Nordhoff, dugogodišnji čelnik koncerna Volkswagen, zaslužan što je Buba postala svjetski fenomen, rođen 6. siječnja 1899.

Heinz Heinrich Nordhoff, rođen 6. siječnja 1899. u Hildesheimu (Donja Saska), 1930-ih postaje jedna od najvažnijih osoba njemačke autoindustrije

Nakon uspješne predratne karijere u tvrtkama BMW i Opel, Nordhoff 1948. dolazi na čelo marke Volkswagen u čiji je uspjeh tada malo tko vjerovao. Bizarnim spletom okolnosti na čelno mjesto koncerna u Wolfsburgu postavio ga je britanski bojnik Ivan Hirst, poslijeratni prinudni upravitelj tvrtke Volkswagen, koji je i spasitelj Volkswagen Bube. Heinz Nordhoff, ključna osoba u postajanju njemačkog Narodnog automobila,

Volkswagen Buba, svjetskim fenomenom, posebno je zapamćen po beskompromisnom nadzoru kvalitete proizvoda. Ostao je upisan u povijest kao ključna figura u ostvarenju svjetskog uspjeha tvrtke Volkswagen. Manje je poznato da je po završetku tehničke škole u Berlinu neko vrijeme radio na zrakoplovnim motorima BMW-a, da bi od 1929. počeo njegov uspon kroz hijerarhiju tvrtke Opel, koja će desetljećima biti glavni domicilni konkurent Volkswagena.

Heinrich Nordhoff 1936. postaje komercijalno-tehnički direktor Opela i glavni pokretač projekta razvoja malog i dostupnog automobila Opel Kadett. Nakon rata Rusi će u sklopu naknade ratne štete razmontirati i u SSSR prevesti čitavo postrojenje za proizvodnju prvog Kadetta, koji će u Moskvi postati prvi Moskvič.

Nakon II. svjetskog rata, odlukom britanskih vojnih vlasti direktor tvrtke Volkswagen postaje bojnik Ivan Hirst, koji je pokrenuo proizvodnju već otpisanog modela  Volkswagen Buba. No ubrzo je odlučeno da se upravljanje nad tvornicom povjeri lokalnim snagama. Odabran je Nordhoff, koji je preuzeo upravljanje 2. siječnja 1948. Ostat će na čelu tvrtke Volkswagen do preuranjene smrti 1968., pretvarajući tvrtku u jednog od najvećih svjetskih proizvođača automobila.

Heinrich Nordhoff bio je nevjerojatno fokusiran na kontrolu kvalitete, što je nedvojbeno doprinijelo reputaciji neuništivosti modela Volkswagen Buba. Beskompromisno inzistiranje na politici samo jednog, stalno usavršavanog modela, uz nekoliko izvedenica na istoj mehaničkoj osnovi, smanjilo je razvojne troškove te značajno doprinijelo prepoznatljivosti i uspjehu.

No, krajem 1960-ih to se počelo pokazivati kao problem i Volkswagen će se, nakon što je Nordhoff umro, naći u velikim problemima, sa zastarjelom gamom. Srećom, njegova dalekovidna odluka o kupnji koncerna Auto Union, još više tvrtke NSU, donijeli su koncernu nove tehnologije i mogućnost bezbolnog prelaska na proizvodnju suvremenih automobila Volkswagen Golf, Volkswagen Passat

Heinrich Nordhoff, dugogodišnji čelnik koncerna Volkswagen, umro je 12. travnja 1968.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo