Heinz Heinrich Nordhoff, rođen 6. siječnja 1899. u Hildesheimu (Donja Saska), nakon uspješne predratne karijere u tvrtkama BMW i Opel, 1948. dolazi na čelo marke Volkswagen u čiji je uspjeh tada malo tko vjerovao…
Bizarnim spletom okolnosti na čelno mjesto koncerna u Wolfsburgu postavio ga je britanski bojnik Ivan Hirst, poslijeratni prinudni upravitelj tvrtke Volkswagen, koji je i spasitelj Volkswagen Bube. Heinz Nordhoff, ključna osoba u postajanju njemačkog Narodnog automobila, Volkswagen Buba, svjetskim fenomenom, posebno je zapamćen po beskompromisnom nadzoru kvalitete proizvoda. Ostao je upisan u povijest kao ključna figura u ostvarenju svjetskog uspjeha tvrtke Volkswagen.
Manje je poznato da je po završetku tehničke škole u Berlinu neko vrijeme radio na zrakoplovnim motorima BMW-a, da bi od 1929. počeo njegov uspon kroz hijerarhiju tvrtke Opel, koja će desetljećima biti glavni domicilni konkurent Volkswagena. Ondje je 1936. postao komercijalno-tehnički direktor i glavni pokretač projekta razvoja malog i dostupnog automobila Opel Kadett. Nakon rata Rusi će u sklopu naknade ratne štete razmontirati i u SSSR prevesti čitavo postrojenje za proizvodnju Kadetta, koji će u Moskvi postati prvi Moskvič.
Nakon rata, odlukom britanskih vojnih vlasti direktor tvrtke Volkswagen postaje bojnik Ivan Hirst, koji je pokrenuo proizvodnju već otpisanog modela Volkswagen Buba. No ubrzo je odlučeno da se upravljanje nad tvornicom povjeri lokalnim snagama. Odabran je Nordhoff, koji je preuzeo upravljanje 2. siječnja 1948. Ostat će na čelu tvrtke Volkswagen do preuranjene smrti 1968., pretvarajući tvrtku u jednog od najvećih svjetskih proizvođača automobila.
Heinrich Nordhoff bio je nevjerojatno fokusiran na kontrolu kvalitete, što je nedvojbeno doprinijelo reputaciji neuništivosti modela Volkswagen Buba. Beskompromisno inzistiranje na politici samo jednog, stalno usavršavanog modela, uz nekoliko izvedenica na istoj mehaničkoj osnovi, smanjilo je razvojne troškove te značajno doprinijelo prepoznatljivosti i uspjehu.
No, krajem 1960-ih to se počelo pokazivati kao problem i Volkswagen će se, nakon što je Nordhoff umro, naći u velikim problemima, sa zastarjelom gamom. Srećom, njegova dalekovidna odluka o kupnji koncerna Auto Union, još više tvrtke NSU, donijeli su koncernu nove tehnologije i mogućnost bezbolnog prelaska na proizvodnju suvremenih automobila Volkswagen Golf, Volkswagen Passat…
Heinrich Nordhoff, dugogodišnji čelnik koncerna Volkswagen, umro je 12. travnja 1968.