Heinz Nordhoff (1899. – 1968.): dugogodišnji čelnik Volkswagena, zaslužan što je Buba postala svjetski fenomen

Heinz Heinrich Nordhoff, rođen 6. siječnja 1899. u Hildesheimu (Donja Saska), nakon uspješne predratne karijere u BMW-u i Opelu, 1948. dolazi na čelo marke u čiji je uspjeh tada malo tko vjerovao…

Foto: Volkswagen, Marthz carlos

Heinz Nordhoff, ključna osoba u postajanju njemačkog Narodnog automobila, Volkswagen Buba, svjetskim fenomenom, posebno je zapamćen po beskompromisnom nadzoru kvalitete proizvoda.Ostao je upisan u povijest kao ključna figura u ostvarenju svjetskog uspjeha tvrtke Volkswagen.

Manje je poznato da je po završetku tehničke škole u Berlinu neko vrijeme radio na zrakoplovnim motorima BMW-a, da bi od 1929. počeo njegov uspon kroz hijerarhiju tvrtke Opel, koja će desetljećima biti glavni domicilni konkurent Volkswagena.

Ondje je 1936. postao komercijalno-tehnički direktor i glavni pokretač projekta razvoja malog i dostupnog automobila Kadett. Nakon rata Rusi će u sklopu naknade ratne štete razmontirati i u SSSR prevesti čitavo postrojenje za proizvodnju Kadetta, koji će u Moskvi postati prvi Moskvič.

Nakon rata britanske su vojne vlasti pod zapovjedništvom bojnika Ivana Hirsta pokrenule proizvodnju automobila Volkswagen Buba, no ubrzo je odlučeno da se upravljanje nad tvornicom povjeri lokalnim snagama. Odabran je Heinz Nordhoff, koji 2. siječnja 1948. postaje čelnik Volkswagena. Na toj će dužnosti ostati do smrti 12. travnja 1968., zbog zatajenja srca.

Heinz Nordhoff je Volkswagen pretvorio u jednog od najvećih svjetskih proizvođača automobila. No njegovo gorljivo inzistiranje na korištenju jedne platforme i mehaničkog koncepta Bube za sve modele, potkraj 1960-ih dovodi koncern iz Wolfsburga u velike probleme zbog zastarjelosti i neatraktivnosti ponude.

 

Komentari