Nikolaus Otto 4. kolovoza 1877. patentirao 4-taktni motor, po njemu nazvan otto motor

Nikolaus August Otto je 4. kolovoza 1877., u Carskom patentnom uredu, dobio njemački Patent 532, poslije nazvan Otto patent, za četverotaktni motor, koji će omogućiti razvoj automobila…

Otto je prethodno usavršio i preradio raniji Lenoirov plinski motor Radio je na rasvjetni plin te je razvijao 3 KS pri 180/min. Proizveden je iz 1877., a licencu je prvi kupio Englez Crossley Brothers iz Manchesteru te oglašavao i prodavao kao Otto motor.

U Njemačkoj je licencu kupio Deutz i u prvoj seriji napravio 5000 motora. Dvotaktni motor je 1878. izumio škotski inženjer Dugald Clerk, za kojeg je 11. veljače 1879. dobio patent u Njemačkoj.

Kod ovog procesa je značajno da se goriva smjesa stvara izvan cilindra, u usisnoj cijevi, miješanjem usisnog zraka i gorivnih para nastalih u rasplinjaču, pri temperaturama koje su slične temperaturi okoline. Upotrebljavaju plinovita ili lako hlapljiva goriva, a najčešće benzin, s kojim je i Otto izvodio svoje eksperimente.

Zanimljivo je spomenuti da ovaj genijalni izumitelj ipak nije imao viziju revolucije koju će njegov motor ostvariti: zamislio ga je i do smrti 1891. prodavao kao stacionarni motor, ne očekujući njegovu upotrebu u vozilima.

U svim izvorima smatra se jednim od najvažnijih konstruktora, motora u povijesti, a zasigurno je u kvintetu najznačajnijih, u kojem su još: Carl Benz, Rudolf Diesel, Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach.

Slavimo njegov 188. rođendan, a zanimljivo, neki izvori navode 14. lipnja 1932. kao darum njegovog rođenja. Istina je da je na taj dan kršten, odnosno uvedenu crkvene knjige, a rođen je 10. lipnja 1932.


Komentari

loading...