Harold T. Ames 19. srpnja 1934. patentirao svjetla koja se uvlače

Određeni stilistički elementi automobila ulaze u modu i izlaze iz nje, a jedan od onih koji su, čini se, zauvijek nestali s automobila su skrivena svjetla, odnosno svjetla na uvlačenje…

Najčešće su korištena na sportskim automobilima, kako bi se poboljšala aerodinamika, ponajprije u slučajevima kada bi se podizala iznad niske linije prednjeg dijela po potrebi.

No već 15 godina na tržištu nema automobila s takvim rješenjem, najmanje iz dva razloga. Prvi je što je u sve više zemalja obavezna stalna upotreba svjetala, što poništava smisao ove ideje.

A drugi, možda i značajniji, to što su suvremene rasvjetne tehnologije omogućile iznimno mala, precizna i fokusirana svjetla, tako da ih nije problem dizajnerski uklopiti.

Svjetla na uvlačenje, odnosno skrivena svjetla, patentirao je prije 86 godina Harold T. Ames, tada čelnik najprestižnijeg američkog proizvođača automobila, Duesenberg.

Po patentu ove revolucionarne ideje dao je zadatak dizajneru Gordonu Buehrigu da skrivena svjetla ukomponira u dizajn ‘baby Duesenberga’, manjeg modela ove prestižne tvrtke, koji je tada bio u razvoju.

Kad se 1936. i pojavio na tržištu nosio je oživljeno ime Cord, uz brojčanu oznaku 810. Čitav je automobil bio remek-djelo dizajna, no osobnost su mu dobrim dijelom davala upravo ta skrivena svjetla, koja su se otvarala i zatvarala mehanički.

Cord 810 i kasniji Cord 812 s kompresorom ostali su među najprepoznatljivijim legendama automobilske povijesti i tako otpočeli i priču o jednom zanimljivom stilističkom detalju.


Komentari

loading...