Audi – nasljednik kultnog brenda s četiri spojena kruga osnovan 16. srpnja 1909.

Audi – jedan od vodećih njemačkih automobilskih brendova, baštinik slavnog njemačkog koncerna Auto Union, koji uz Mercedes-Benz i BMW tvori Sveto njemačko trojstvo, od 1964. je u vlasništvu koncerna Volkswagen

Audi – njemački proizvođač sa sjedištem u Ingolstadtu, baštinik slavnog koncerna Auto Union, nastalog 1932. spajanjem tvrtki Audi, Horch, DKW i Wanderer (tada nastaje slavni znak četiri spojena kruga), osnovan je 16. srpnja 1909.

Naziv tvrtke Audi nastao je slučajno – naime August Horch (1868. – 1951.) utemeljio je 1899. marku Horch, iz koje su ga 1909. istisnuli partneri te mu zabranili korištenje imena Horch.

Zbog toga, 16. srpnja 1909., u Zwickau, osniva tvrtku naziva Audi. To je latinski prijevod njemačke riječi Horch (čuj), imperativa od audire (čuti).
Nakon II. svjetskog rata glavnina koncerna došla je pod kontrolu Sovjetskog saveza i ostala u DDR-u, iz čega su nastali kultni socijalistički modeli Trabant i Wartburg.

U Zapadnoj Njemačkoj Auto Union je obnovljen DKW-om, a zanimljivo je da su i DKW i Wartburg koristili isti 3-cilindarski dvotaktni motor, razvijen u Auto Unionu krajem 1930-ih, Wartburg sve do kraja 1980-ih!

Zapadnonjemačku tvrtku, obnovljenu Marshallovim planom, 1958. kupuje Daimler-Benz, ali je 1964. prodaje Volkswagenu, s potpuno novom tvornicom 4-taktnih motora. Na toj je osnovi 1965. iz dvotaktnog modela DKW F102 izveden prvi Audi 60, a 1968. i luksuzni Audi 100, kojim su Četiri spojena kruga ponovno, nezaustavljivo, krenula prema vrhu.

Volkswagen 1969. kupuje i NSU, s dva revolucionarna modela NSU K70 i NSU Ro 80 (s Wankel motorom) te nastaje luksuzan brend Audi NSU Auto Union AG. Uspjeh nastavlja Audi 80, ‘Europski automobil 1973. godine’, iz kojeg je izveden prvi Volkswagen Passat.

Nakon što su brendovi Auto Union i NSU odumrli, tvrtka se 1985. naziva Audi AG. Tvrtka, koja je u 100-postotnom vlasništvu Volkswagena danas ima pogone u Ingolstadtu i Neckarsulmu (Njemačka), Györ (Mađarska), Brusselsu (Belgija), Changchunu (Kina), Aurangabadu (India) i Curitibi (Brazil).

Na tehnološkom nasljeđu NSU-a Audi je stekao reputaciju inovativne tvrtke, koja se ne plaši uvođenja inovacija u serijsku produkciju, a najznačajniji im je pothvat popularizacija quattro pogona u cestovnim automobilima.

Ugled tvrtke dodatno su osnažile sportske pobjede, ponajprije u reliju, DTM-u i na 24 sata Le Mansa.


Komentari

loading...