IN MEMORIAM

30. siječnja 1951. umro Ferdinand Porsche, najveći automobilski konstruktor u povijesti

Ferdinand Porsche slavu je počeo graditi 1901. u Beču, električno-benzinskim Lohner-Porsche Mixte, prvim hibridnim i prvim 4×4 automobilom na svijetu

Na slici: Ferdinand Porsche (desno), njegov sin Ferry Porsche (u sredini) i Erwin Komenda (lijevo)

Ferdinand Porsche, sudetski Nijemac, ‘otac’ planetarnog bestsellera Volkswagen Buba i utemeljitelj slavne tvrtke Porsche, rođen je 3. rujna 1875. u blizini Libereca, današnjoj Češkoj, tada Austro-Ugarskoj.

Ferdinand Porsche slavu je počeo graditi 1901. u Beču, električno-benzinskim Lohner-Porsche Mixte, prvim hibridnim i prvim 4×4 automobilom na svijetu, a i kasnije, uz iznimku vremena provedenog u tvrtki Daimler u Stuttgartu, radio je u Austriji, za Austro-Daimler i Steyr.

Ferdinand Porsche odabrao je 1918. čehoslovačko državljanstvo, a slavu i ugled stječe 1920-ih, stvorivši pobjedničke serije Mercedes S, SS i SSKL. Potom postaje glavni konstruktor slavne tvrtke Daimler-Benz, a sredinom 1930-ih proslavio se trkaćim bolidima Auto Union, koji uvode revolucionarnu koncepciju s aluminijskim okvirom i motorom u sredini.

Model iz 1936. razvijao je čak 590 KS iz benzinca 6.0 V16, s kompresorskim prednabijanjem te je mogao potegnuti brže od 330 km/h. Kad je počeo rad na projektu KdF-Wagen, Hitler i Göbbels inzistirali su da i službeno postane Nijemac.

Model KdF (Kraft durch Freude, njem. snaga kroz veselje), uz obilato nepotpisano korištenje ideja Židova Josefa Ganza i Austrijanca Hansa Ledwinke, postao je Volkswagen Buba, automobil s najvećom proizvodnom serijom u povijesti.

Njemački Narodni automobil, koji se proslavio kao Volkswagen Buba, predstavljen je 1938., a i na sportskom su planu njegovi bolidi Auto Union sredinom i krajem 1930-ih imali mnogo uspjeha. Obiteljska tvrtka Porsche pod vodstvom sina i unuka prometnut će se u jednog od najpoznatijih svjetskih proizvođača sportskih automobila, što je počelo 1948. slavnim modelom Porsche 356.

Ferdinand Porsche je preminuo 30. siječnja 1951. Premda opterećen teškim kontroverzama, od plagijata do velike podrške Nacizmu (konstruirao je i Tiger I, najbolji tenk II. svjetskog rata), zbog čega je krajem 1945. uhićen te proveo 22 mjeseca u zatvoru, proglašen je najznačajnijim automobilskom konstruktorom 20. stoljeća.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo