Jo Ramirez, dugogodišnji koordinator tima McLaren Formula One, rođen 20. kolovoza 1941.

Nije pretjerano reći da je Meksikanac Jo Ramirez barem jednako zaslužan za McLarenov status jedne od dvije najveće momčadi u povijesti Formule 1 kao i Ron Dennis…

Meksikanac Joaquin Jo Ramirez, rođen 20. kolovoza 1941., istinska legenda Formule 1 i jedan od najpopularnijih ljudi u paddocku (prepoznatljiv svima osim naših komentatora, koji su ga jednom proglasili Alonsovim tatom), rado viđen gost kad se god pojavi na nekoj utrci.

Odmalena je bio entuzijast utrka, te je došao je u Europu s prijateljem Ricardom Rodriguezom, a kada je ovaj tvornički vozač tima Ferrari poginuo, ostao je u Italiji i posvetio se radu prvo u Maseratiju, pa u Lamborghiniju, kao prvi u nizu danas legendarnih testnih razvojnih vozača za nove modele ove čuvene, tada nove talijanske marke.

No kako su mu utrke bile i ostale prva i najveća ljubav, brzo je otišao iz Lamborghinija i posvetio se Formuli 1, radeći za momčad Eagle koju  je vodio Dan Gurney, prvo u europskim, a potom i američkim natjecanjima.

Neko je vrijeme radio za Johna Wyera i Gulf Porsche momčad u utrkama prototipova, a potom se vratio Formuli 1, timovima Tyrrell i Copersucar, momčadi braće Fittipaldi. Srećom po buduće generacije ljubitelja utrka, sve je vrijeme temeljito zapisivao sve što se događalo oko njega, vodeći detaljan dnevnik.

Lutao je po manjim momčadima, vodeći Shadow, ATS i Theodore, gradeći reputaciju odličnog vođe momčadi. Najeksponiraniji dio njegove karijere počeo je 1984. dolaskom u momčad Rona Dennisa, koja se upravo počela uspinjati na sam vrh Formule 1.

Narednih je 17 godina Ramirez proveo kao koordinator momčadi McLaren, između ostaloga služeći kao komunikacija u duelu Ayrton Senna i Alain Prost.

Vjerojatno nije pretjerano reći da je Meksikanac barem jednako zaslužan za McLarenov status jedne od dvije najveće momčadi u povijesti Formule 1 kao i Ron Dennis.

Usto, Ramirez je predstavljao prisniju, ljudskiju stranu momčadi spram Britančevog odmjerenog, perfekcionistički hladnog stila rukovođenja.

Nakon umirovljenja 2001. posvetio se pisanju, njegovi su memoari obavezno štivo za sve ljubitelje povijesti utrka, a povremeno sudjeloje i u utrkama klasičnih automobila, poput Carrera Panamericane.

Ramirez je i danas jedan od najomiljenijih ljudi u svijetu Formule 1.


Komentari

loading...