Ayrton Senna 11. travnja 1993. odvezao najpoznatiji prvi krug u povijesti utrka

VN Europe, održana na britanskoj stazi Donington Park 1993., imala bi posebno mjesto u srcima entuzijasta čak i da utrka sama po sebi nije bila posebna…

Riječ je o legendarnom mjestu, gdje su prije rata pobjeđivali bolidi Auto Union, koje su vozili legendarni Bernd Rosemeyer i Tazio Nuvolari, a kad je staza počela propadati kupio je Tom Wheatcroft

Ovaj je entuzijast gledao predratne utrke ondje, a kasnije je investirao vlastiti kapital, vratio stazi stari sjaj, usput skupivši najznačajniju kolekciju povijesnih trkaćih automobila na svijetu, izloženih na muzeju u sklopu staze.

Dolazak Formule 1 bio je na neki način ostvarenje životnog sna Wheatcrofta, ali i izraz poštovanja trkaće zajednice prema ovom iznimnom entuzijastu. Utrku je, tu jednu, dobio, no mnogi su opravdano sumnjali kako staza baš i nije posve podesna za Formulu 1, odnosno da je dolazak najbržeg cirkusa onamo samo znak pažnje prema Wheatcroftu.

Od utrke i staze uistinu nitko nije imao velika očekivanja. Prije početka, u televizijskom prijenosu, James Hunt je rekao: ‘Zabrinut sam, jer će ova staza biti gora nego Monte Carlo. Nitko neće moći pretjecati.’

Na uskoj stazi, po kiši, Senna je u prvom krugu sa šestog mjesta došao na prvo i stekao 2,5 sekunde prednosti, u nekonkurentnom automobilu. Redom su padali Mario Andretti, Michael Schumacher, Karl Wendlinger, Damon Hill i Alain Prost.

Kada je nakon utrke Alain Prost prigovorio na vremenske uvjete, kišu, blato… Ayrton Senna je samo lakonski odgovorio ‘Pa… nisam imao nikakvih problema…’ Utrku je obilježilo smjenjivanje suhih i kišnih dijelova, mnogostruki ulasci u boks, a na kraju je samo drugoplasirani Damon Hill završio u istom krugu s nezaustavljivim Sennom.

U ponedjeljak ujutro Emerson Fittipaldi, dvostruki svjetski prvak, nazvao je Ayrtona samo kako bi mu rekao da je to najbolji krug neke Velike nagrade koji je ikada vidio. I mnogi su drugi tog mišljenja – ako smo ikada vidjeli savršenstvo u vožnji na djelu to su ostvarili Juan Manuel Fangio u zadnjem krugu Nürburgringa 1957. i Ayrton Senna tog kišnog travanjskog poslijepodneva.

No postoje i mišljenja po kojima je najimpresivniji prvi krug zapravo odvezao tada mladi Rubens Barrichello, koji je u ne baš jako konkurentnom Jordanu pretjecao čak i više od sunarodnjaka i s dvanaestog se mjesta probio čak na četvrto.


Komentari

loading...