Bernd Mayländer, čovjek koji vozi Mercedes-AMG safety car već 22 godine

Ovo je priča o jednom od najpoznatijih njemačkih vozača utrka, čak i ako se već nekoliko godina ne natječe za pobjede i poredak…

Bernd Mayländer uvodi red na staze Formule 1 od 2000., kao vozač službenog sigurnosnog automobila na svjetskom prvenstvu Formule 1. Na taj način, vozač iz Južne Njemačke – zajedno s Mercedes-AMG GT R, a od 2021. i s Aston Martinom doprinosi smanjenju rizika na Grand Prix trkačkim događajima. “Ako zbrojite sve različite aspekte mojih dužnosti, zapravo sam pronašao posao iz snova”, kaže trkački vozač Mayländer. Ali to nije sve: Bernd Mayländer predstavlja tvrtku kao ambasador marke na mnogim događanjima, poput 1000 Miglia u Italiji, i, u sklopu AMG Driving Academy, u kojoj osposobljava vlasnike AMG izvedbi kako sigurno voziti na granici.

Do trenutka njegovog rođendana, kojeg slavi za par dana, 29. svibnja 2021. godine, Bernd Mayländer bio je za upravljačem u sigurnosnom automobilu na čak 390 Veliki nagrada.

“U gotovo pola utrka kojima sam prisustvovao, morao sam izaći na stazu”, prisjeća se. Nedjeljom na utrci u pripravnosti je i za sve moguće slučajeve u utrkama Formule dva, Formule tri i Porsche Supercupa. “Često sam u automobilu od 8.45 ujutro – sa samo pola sata pauze za ručak prije početka utrke Formule 1 u 15 sati”, kaže Mayländer, koji dolazi iz Schorndorfa, sažimajući svoj radni dan. Trkački vikend na stazi započinje u četvrtak za Bernda Mayländera, dok pješice pregledava stazu kako bi procijenio sigurnosne značajke poput ivičnjaka i zona mogućih sudara. Kasnije tijekom dana krug je isključivo dostupan sigurnosnom automobilu jedan sat. “To mi daje priliku da upoznam skroz stazu”, kaže.

Kad se stvari neočekivano zakomplicirajum, Bernd izlazi. S trkaćim automobilima poredanim iza njega, Mayländer podiže tempo do 98 posto svojih i mogućnosti automobila. Glavne vremenske razlike između 585 KS snažnog Mercedes-AMG GT R i još snažnijih trkaćih automobila Formule 1 nisu toliko u njihovim najvećim brzinama, već u kočenju, ubrzanju i brzinama u zavojima. U prosjeku uzevši sve trkaće staze, GT sportski automobil je sedam do osam sekundi sporiji svaki kilometar od trkaćeg automobila Formule 1. Njegov najneobičniji posao bio je ujedno i najduži Grand Prix u povijesti. Utrka u Montrealu u Kanadi 12. lipnja 2011. trajala je 4 sata, 39 minuta i 39,537 sekundi zbog brojnih prekida. “Vodio sam bolide čak 34 kruga u pet izlazaka, što je bilo 46,9 posto odrađenih krugova.”

Inače, podsjećamo kako Mercedes-Benz pruža službeni sigurnosni automobil Formule 1 od 1996.

Počeci vožnje za Bernda krenuli su već u obiteljskom dvorištu. Da bi ga potom otac Horst Mayländer odveo na karting stazi uz jezero Maggiore. Ali nikada nisu sudjelovali ni u jednoj utrci. Dan prije svog 18. rođendana 1989. – i nakon što je već položio vozački ispit – otac mu je dopustio da koristi njegov Porsche 911 za neke prve krugove na trkaćoj stazi na klupskom sportskom događaju u Francuskoj. Već 1990. Bernd Mayländer dobio je C-dozvolu za automobilske utrke i 1991. godine sudjelovao u Formuli Ford. 1992. godine sudjelovao je u svojoj prvoj sezoni na Porsche Carrera kupu, koji je 1994. godine osvojio kao najmlađi vozač ikad u to vrijeme.

DTM karijera krenula je gdje drugdje nego uz Mercedes-Benz. Tako je 1995. Bernd Mayländer sudjelovao u ovoj renomiranoj seriji vozila u Mercedes-Benz C-klasi za tim Persson Motorsport i skupio svoje prve bodove. Sezona Touring automobila 1996. održana je kao ITC (International Touring Car Championship). Mladi vozač počeo je sezonu s Perssonom, ali prešao je u AMG momčad nakon eliminacijske utrke protiv vozača Formule 1 Giannija Morbidellija. Mayländer je mnoge utrke završio s dobrim rezultatima, ali DTM / ITC je privremeno prekinut nakon te sezone.

Norbert Haug, šef Mercedes-Benz Motorsporta, i šef AMG-a Hans Werner Aufrecht ušli su u tim u novom FIA GT prvenstvu. 1997. godine vozači Bernd Schneider, Klaus Ludwig i Bernd Mayländer pobijedili su u četverosatnoj utrci Zeltwega na A1 Ringu u Mercedes-Benz CLK-GTR. Krajem 1998. Mayländer je napustio tim i pobijedio u 24-satnoj utrci na Nürburgringu 2000. godine u Porscheu 911, zajedno s partnerima Uweom Alzenom, Michaelom Bartelsom i Altfridom Hegerom, uz brojne druge uspjehe. Iste godine bio je viceprvak Porsche Supercupa.

Zatim je uslijedio povratak u DTM, a Bernd je ponovno u rukama imao upravljač Mercedes-Benza. Iako je morao pauzirati nekoliko tjedana nakon dobrog početka sezone zbog složenog prijeloma desne pete, ozljede koju je zaradio na rekreaciji. Na kraju je pobijedio u finalu sezone 7. listopada 2001. na Hockenheimringu. Ostaje upamćena njegova izjava: “Rekord staze ostaje moj za sva vremena”. Razlog je bio jednostavno taj što je obnova tradicionalne trkaće staze u Badenu započela u ponedjeljak nakon njegove pobjede. Krajem 2004. Bernd Mayländer povukao se iz DTM serije, kako bi se usredotočio na svoju novu ulogu vozača sigurnosnih automobila u Formuli 1 i kao veleposlanik marke Mercedes-Benz.

Sve njegove zajedničke aktivnosti u Formuli 1, kao ambasador marke Mercedes i kao instruktor na AMG Driving Academy oduzimaju puno vremena. “Od 1999. godine nisam bio kod kuće oko 35 vikenda godišnje”, kaže Mayländer. Ali između toga postoje dani i tjedni s obitelji kada uživa brinuti se o blizancima rođenim 2018. Ima jednu želju, čak i sa 50 godina.

„Siguran sam da ću u moto-sportu ostati još mnogo godina. U bilo kojem obliku. I dalje volim posao kao i prvog dana.” 

Neka takva snaga volje i ostane. Bernde, sretno!

Foto: Daimler

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin