Lucky Casner, ‘sretni’ vođa trkaće momčadi Camoradi, rođen 30. kolovoza 1928.

Lloyd Perry ‘Lucky’ Casner bio je miljenik sreće sve do 10. travnja 1965. u Floridi, kad je poginuo testirajući brutalni Maserati Tipo 151 za Le Mans. Njegovom je smrću Maserati definitivno otišao iz utrka prototipova i sportskih automobila…

Maserati se potkraj 1950-ih prisilno, zbog teške financijske situacije, povukao s utrka. Problemi su u velikoj mjeri nastali zbog svrgavanja argentinskog predsjednika Juana Perona, što je dovelo do otkazivanja velike narudžbe strojnih alata.

Usto španjolska vlada nije platila isporučene alate, u utrci u Caracasu uništena su tri skupa modela 450S, a automobilizam je nakon tragedija na Le Mansu i Mille Miglia ionako bio na jako lošem glasu.

Adolfo Orsi morao je proglasiti stečaj, no tvornica je ipak nastavila s razvojem trkaćih automobila, samo što su njihovu slavu na stazama diljem svijeta nastavile pronositi privatne momčadi. Niti jedna više nego američki Team Camoradi, kojeg je vodio Lloyd Perry Casner, zvani ‘Lucky’.

Počevši od slavnog modela Birdcage, Maserati je napravio nekoliko vrlo naprednih trkaćih modela, s kojima će najveće uspjehe postići upravo Camoradi, momčad pod bogatim sponzorstvom američkog gumarskog diva Goodyear.

Tipo 60 i 61 Birdcage predstavljao je vrhunac razvoja trkaćih automobila s motorom sprijeda, no nedostatak tvorničke podrške rezultirao je enormnom količinom odustajanja iz vodstva utrka. Jedina je iznimka bio Nürburgring, gdje su Stirling Moss i Dan Gurney pobijedili 1960., a Lucky Casner i Masten Gregory godinu dana kasnije.

Nažalost, Casnerova je sreća iscurila 1965., kada je poginuo testirajući brutalni Maserati Tipo 151 za Le Mans. Njegova je smrt označila i definitivni odlazak Maseratija iz utrka prototipova i sportskih automobila.


Komentari

loading...