Nino Farina, prvi prvak Formule 1, poginuo 30. lipnja 1966.

Giuseppe Farina (1906. – 1966.), poznat pod nadimkom Nino, baš kao što će njegov stric, dizajner Battista Farina, postati poznat pod nadimkom Pinin, rodio se je u Torinu…

Čak i u vrijeme kada je prosječna starost vozača bila mnogo viša nego danas, Farina je bio iznenađujuće spor u dolasku na vrh. Dijelom mu je opravdanje studij, gdje je stekao i titulu doktora prava (u Italiji se ta titula davala nakon završenog fakulteta).

Tek nakon što je počeo nastupati za Alfa Romeo potkraj 1930-ih postao je značajno ime na talijanskoj trkaćoj sceni, da bi 1940. osvojio VN Tripolija. Taman kad je došao na vrh, rat je prekinuo utrkivanje na nekoliko godina.

To možda i nije bilo loše, jer je Farina stekao dvojbenu reputaciju: nije bilo sumnje da je brz, ali sudjelovanje u fatalnim incidentima Marcela Lehouxa i Lászla Hartmanna donijelo mu je reputaciju bešćutnog borca na stazi, koji nema nimalo osjećaja za protivnike ni za svoj automobil.

Nakon rata to će se malo ublažiti i mnogi će, prvenstveno Juan Manuel Fangio i Enzo Ferrari, javno izražavati bojazan da će neka od Farininih ‘žutih minuta’ rezultirati pogubno po njega.

Nakon rata Farina se našao u dominantnoj momčadi Alfa Romeo i to više nego dobro iskoristio. S tri pobjede osvojio je prvu titulu svjetskog prvaka, u prvom prvenstvu Formule 1 1950. godine. Sljedeće sezone nije mogao pratiti Fangiov ritam, potom prelazi u Ferrari, gdje je Alberto Ascari brži.

Osvaja još dvije pobjede, niz drugih i trećih mjesta i na kraju sezone 1955. se povlači, dijelom i zbog nekoliko gadnih udesa i ozljeda. Pokušava napraviti nešto na Indy 500, no 1957. prestaje s vožnjom utrka.

Zanimljivo je kako je njegov elegantni stil vožnje s uspravnim tijelom i ravno ispruženim rukama utjecao na mnoge mlađe vozače, među kojima se posebice isticao Stirling Moss, a čak ga je i Fangio dijelom preuzeo.

Prvi svjetski prvak u Formuli 1 postao je drugi (prvi je bio Mike Hawthorn), koji je poginuo u prometnoj nesreći na javnoj prometnici. Bilo je to 30. lipnja 1966. kod mjesta Aiguebelle u francuskim Alpama.

Jureći kako bi gledao VN u Francuske u Reimsu, po kiši, sportskim je modelom Lotus Cortina sletio s ceste i udario u telegrafski stup.


Komentari

loading...