Shekhar Mehta – kralj afričkih relija, rođen 20. lipnja 1945.

Chandrashekhar Mehta (1945. – 2006.), najveći reli vozač svih vremena s afričkog kontinenta slavu je stekao na reliju Safari, osvojio ga je rekordnih pet puta (1973. te četiri puta uzastopno između 1979. i 1982.), i to u vremenu kad se bodovao za Svjetsko prvenstvo…

Rođen je u Ugandi, u imućnoj obitelji indijskih imigranata, koji su ondje razvili poslovno carstvo koje i danas djeluje u okviru korporacije Mehta. Od malih nogu zainteresiran za automobile i vožnju, u dobi od 21 godine sportskim modelom BMW počinje nastupati na lokalnim natjecanjima.

Bila su to turbulentna vremena, Indijci nisu bili baš popularni u Ugandi, što je kulminiralo 1972. kada su posebnim dekretom Idija Amina svi stanovnici te afričke države azijskog porijekla prognani, a njihova imovina prisvojena od strane države. Shekhar je u tom trenutku već bio prilično cijenjen vozač relija, a nakon odlaska iz Ugande odabrao je život u Keniji, čije je i državljanstvo uzeo.

Dakako, Kenija je imala najrazvijeniju relijašku scenu u Africi, a ondje je vožen i zahtjevni Safari, bez mnogo dvojbi najteži reli Svjetskog prvenstva. Upravo će na reliju Safari Mehta steći svjetsku slavu.

Osvojio ga je rekordnih pet puta (1973. te četiri puta uzastopno između 1979. i 1982.), i to u vremenu kada je bodovan za Svjetsko prvenstvo i posjećivan od strane najboljih svjetskih vozača. Svih je pet pobjeda ostvario za upravljačem raznih modela iz korporacije Datsun/Nissan.

Na neafričkim relijima nastupao je samo povremeno, što je zapravo šteta, jer bi uz sustavniju kampanju zacijelo ostvario još pobjeda: dvaput je, recimo, bio na podiju Akropolisa. Relijem se prestao baviti nakon teške nesreće s Peugeotom na Reliju faraona 1987., nakon koje je proveo nekoliko tjedana u komi.

Oporavio se dostatno da se počne baviti organizacijskim radom, bio je predsjednik FIA-ine komisije za reli, no poteškoće s jetrom, teško oštećenom u nesreći, komplicirale su mu život, te je i umro od hepatitisa u Londonu 12. travnja 2006.

Najveći reli vozač svih vremena s afričkog kontinenta, kažu neki, nije mogao preboljeti ispadanje voljenog Safarija iz kalendara suvremenog svjetskog prvenstva. Zadnji pravi svjetski reli pokleknuo je pred novim vremenom, koje više ne prihvaća takve izazove (mada se i danas vozi u sklopu afričkog prvenstva), pa je i njegov vladar otišao za njim.


Komentari

loading...