Walter Röhrl (r. 1947.): njemačka reli legenda, svjetski prvak 1980. i 1982.

Dok se nije pojavio Sébastien Loeb, u većini anketa o najvećem reli vozaču svih vremena, barem onih organiziranih u kontinentalnoj Europi, na prvom bi se mjestu našao Walter Röhrl…

Ovaj je Bavarac u karijeri pobijedio na relativno skromnih 14 relija i osvojio dvije titule prvaka svijeta, no jedinstven stil, sposobnost dominacije i slabijim automobilima, kao i uspjesi u prelaženju iz momčadi u momčad priskrbili su mu reputaciju najvećeg.

Niki Lauda, koji nije bio sklon bezrazložnim pohvalama, nazivao ga je ‘genijem na kotačima’, što dovoljno govori o njegovoj veličini. Fascinantno, Röhrl se u svijet utrka upao kasno i slučajno. Kao 18-godišnjak dobio je posao vozača, prelazio velike kilometraže, a paralelno postaje instruktor skijanja.

Kombinacija sklonosti prema brzini, neophodnoj za skijaša, sa svakodnevno voženom kilometražom navela je neke prijatelje da pomisle kako bi Walter Röhrl mogao biti solidan reli vozač, pa je u dobi od 21 godine odvezao prvi reli, usprkos velikom protivljenju majke, nakon što mu je stariji brat poginuo u prometnoj nesreći.

U drugom dijelu 1970-ih i prvom dijelu 1980-ih Walter Röhrl je bio tvornički vozač timova Fiat, Opel, Lancia i Audi. Zanimljivo, sa svakom od tih firmi je po jednom osvojio reli Monte Carlo.

Titulu svjetskog prvaka prvi je put osvojio 1980., modelom Fiat 131 Abarth, no ona koju je dvije godine kasnije osvojio za upravljačem slavne sportske limuzine Opel Ascona 400 bila je ključni trenutak u cementiranju legende.

Taj je automobil bio inferioran ne samo modelu Audi Quattro, nego i nekolicini drugih, sa stražnjim pogonom, pa ipak su Röhrlova konzistentnost i umijeće donijeli naslov. Kasnije je, nakon povlačenja iz svijeta relija, gotovo jednak ugled stekao kao majstor Nürburgringa, što kroz utrkivanje ondje, što kroz rad kao testni vozač za Porsche.

Povremeno je nastupao i drugdje, pobjeđujući u svjetskom prvenstvu prototipova, DTM-u i američkim serijama IMSA i TransAm, kao i u usponu na Pikes Peak. Usto, uzrastom od 196 cm iznimka je među mahom niskim vozačima utrka i relija.


Komentari

loading...