Tehnika

Dobro je znati: Zašto s plinskim napajanjem pregaraju ventili?

Najčešći je uzrok nepodešen zazor, jer se na plinski pogon povećava toplinsko opterećenje te habanje sjedišta ventila i ventila, a bez podešavanja povećava se rizik pregaranja

Ovo niste znali: rajčica se počinje koristiti u izradi automobila!

Osušena, kemijski tretirana kora rajčice planira se koristiti za proizvodnju kompozita za električno i zvučno izolacijske panele

Automatizirana vožnja u gradovima: Bosch i Daimler odabiru UI platform

Metodama strojnog učenja razvit će se algoritmi za upravljanje vozilom, mreža elektroničkih upravljačkih jedinica osigurava stotine milijardi upravljačkih operacija u sekundi

Zbog čega supersportski auti imaju pogon na stražnje kotače?

Iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, radi boljeg prijenosa snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljanje i manjih mehaničkih otpora nego s 4x4

Atkinsonov ciklus: Kompresijski omjer 14:1 moguć je samo trikom

20 posto hoda kompresije ventili ostaju otvoreni, pa se smanjuju usisni gubici, a ostaje cijeli ekspanzijski hod. Koncept kojeg je Mazda uvela 1993., benzincem Skyactiv dovela je do krajnjih granica

Šokantno: Benzen, koji je zamijenio olovo i sam je otrovan!

Pare naftnog derivata, baze bezolovnih benzina, otrovne su i uzrokuju leukemiju, ali su proizvodi dobiveni iz benzena znatno manje otrovni, premda ne bezopasni

Što je to: bokserski motor, adut Porschea i Subarua?

Popularna koncepcija s nasuprotno postavljenim cilindrima osigurava nisko težište i izvrstan balans, ali uz visoke troškove proizvodnje i održavanja

Jeste li znali: Turbomotori F1 su 1980-ih iz obujma 1.5 l ispaljivali

Čak 1000 KS po litri obujma koristilo se u kvalifikacijama, a s tolikim bi se opterećenjem, u cijeloj utrci, motor razletio

Dobro je znati: Diferencijalni prijenosnik, poznatiji kao 'diferencija

Sklop planetarnih, tanjurastih i stožastih zupčanika omogućuje prilagodbu, odnosno razlikovanje (diferenciranje) brzina vrtnje pogonskih kotača te vožnju u zavoju bez proklizavanja

Zašto je mehanički kompresor bolji, ali znatno skuplji od turbopunjača

Spregnuti vijčani rotori, u funkciji zračne pumpe, se ne dodiruju, stoga ne habaju, usto nema velikih temperaturnih razlika, ali povećava masu za 20-ak kg i užasno je skup

Dobro je znati: Što je G-punjač?

Učinkovita, ali nepouzdana koncepcija prednabijanja motora, prije turbopunjača, 1980-ih i 1990-ih 'doping' za benzince sportskih Volkswagena

Od rujna novi benzinci moraju biti 10 posto čišći, uvode se filtri čađ

OPF (otto particulate filter) postaje obvezni, jer su najsitnije čestice čađe dokazano kancerogene, premda će t povisiti potrošnju i emisiju CO2 za 2 g/km

Prototip Mercedes-Benza EQC, prvog električnog SUV-a, oduševio na test

S dva elektromotorima po 150 kW do stotke za 6 s, realna autonomija 350 km, bežično punjenje, 'svemirska izvedba'... Budućnost počinje već 2019.!

Revolucija u upotrebi dizela u Boschu: odgovori na vaša pitanja

Novi dizelski prototip ispušta samo 13 mg/km NOx, ovo je revolucija koja se temelji na postojećoj tehnologiji počet će se ugrađivati od 2020.

Revolucija: predstavljeno bežično punjenje BMW-a 530e iPerformance

Preko GroundPad-a na tlu i CarPad-a na prednjem dijelu podnice vozila, elektromagnetskim se poljem, baterija od 9,2 kWh u tri i pol sata napuni na 85 posto kapaciteta, što je dovoljno za 50 km vožnje samo na struju

Senzacija: Povratak sustava 'pumpa-brizgaljka' spašava dizelaše?

Premda ne pruža preciznost regulacije kao 'common-rail', omogućava 5 do 10 posto nižu potrošnju, dakle i emisiju CO2

PSA 2022. uvodi laki-hibridni modul s 48-voltnom instalacijom

Elektromotor momenta 190 Nm u sklopu je s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva te će se kombinirati s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.2 PureTech

Evo zašto su niski okretaji motora štetni poput visokih

Otežava se podmazivanje i hlađenje, nastaje rizik pucanja uljnog filma u ležajevima i pojačanog habanja, a vibracije i trešnje povećavaju dinamičko opterećenje

Dobro je znati: Što je BAS (Brake Assist)?

Elektro-hidraulički sustav kočne potpore u kritičnoj situaciji uspostavlja najveću kočnu snagu neovisno o pritisku papučice i tako znatno skraćuje zaustavni put

Evo zašto su benzinski motori elastičniji od dizelskih

Ako se pri ‘punom gasu’ povećaju otpori vožnje (uspon, frontalni vjetar …), dizelaš, za razliku od benzinca, smanjenjem brzine u istom stupnju prijenosa može malo ili nimalo povećati okretni moment, pa brzina znatnije opada ili treba šaltati niže