Tehnika

Zašto ultrasportski automobili imaju stražnji pogon?

Kao i kod bolida Formule 1, tako se najbolje na podlogu prenosi golema snaga

Monoblok: motor s glavom i blokom iz jednog dijela

Zanimljiva koncepcija, koju je 1990-ih u dizelašima koristio Steyr, usprkos brojnim vrlinama, zbog skupe i vrlo zahtjevne izrade, nije zaživjela u automobilima...

Kako zamijeniti kotač? Nije ni lako niti jednostavno, a može biti opas

Ako je ikako moguće, auto odvedite izvan prometnice, na tvrdu podlogu te dobro zakočite mjenjačem i parkirnom kočnicom. Ako ga ne možete ukloniti s kolnika, odmah postavite signalni trokut na sigurnosnom razmaku. Ako se ne osjećate sposobnim za taj zahtjevni zahvat, pozovite službu pomoći na cesti ili mobilno jamstvo...

Hybrid Air: hibridni motor na stlačeni zrak dobiva 'zeleno svjetlo'?

Štedi do 45 posto goriva: kinetičkom energijom kočenja preko pumpe se nabija spremnik zraka, koji potom pokreće hidromotor i pomaže pogonu...

Zupčasti remen pouzdaniji od lanca!

Kod novih motora interval izmjene zupčastog remena produljilo se na više od 200.000 km, a kod nekih modela izmjena više nije ni predviđena...

Može li se DPF/FAP oprati vodom pod tlakom?

Može se oprati vrućom vodom ako je u pitanju samo manje začepljenje. Ako se dugo vozilo sa začepljenim filtrom, dolazi do visokih temperatura koje trajno oštete DPF/FAP filtar te ga se treba profesionalno očistiti, a u težim slučajevima zamijeniti....

Senzacija: Hyundai uvodi stražnje središnje zračne jastuke!

Namijenjeni su prvenstveno zaštiti pri bočnom udaru, kada putnike na stražnjim sjedalima štite od teških ozljeda glave, vrata i kralješnice. Prvi testovi 2020., uvođenje 2023.?

Znate li koje ulje ulijevaju u motor vašeg auta? Pazite ubuduće!

Platite 150 kn po litri, a uliju vam ono od 30 kn? Nažalost, moguće je, a šteta se uočava tek nakon nekoliko godina, kad je teško sa sigurnošću utvrditi što je stvaran uzrok istrošenja/havarije

Dobro je znati: MAP senzor, mjerač tlaka usisnog zraka

Manifold Absolute Pressure sensor važan je osjetnik za rad benzinskog motora, jer mjeri tlak usisnog zraka, po kojem upravljačka elektronika proračunava gustoću, odnosno masu usisanog zraka te po tome potrebnu količinu ubrizganog goriva...

Ford Kuga (2008. - 2013.): ovo su kvarovi solidnog kompaktnog SUV-a iz

Problemi sa startanjem motora, svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL), motor propušta gorivo i gubi snagu, nije moguće šaltati, propuštanje ulja iz mehanizma za prijenos snage na kotače, učestalo pregaranje žarulja prednjih svjetala...

Backfire: opasna, ponekad pogubna povratna detonacija kod plinskih ure

Pojava vatre na pogrešnom mjestu - poznato je da se klasični plinski uređaji, s ubrizgavanjem u usisnu cijev, ne smiju ugrađivati u suvremene benzinske motore s usisnom granom od plastike...

Treba li pri izmjeni disk-pločica uvijek tokariti diskove?

Kako bi nove disk-pločice pravilno nalijegale na bokove diskova, preporučljivo ih je tokariti, ali samo ako ima 'mesa' (brazde nisu preduboke), u protivnom, treba ih izmijeniti, obvezno u paru!

Zašto mi se nisu otvorili zračni jastuci?

Najvjerojatnije zračni jastuci se nisu otvorili, jer se, naprosto, nisu ni trebali otvoriti. Naime, bolje je da se tri puta zračni jastuk ne otvori kad treba, nego da se jedanput otvori kad ne treba...

Kick-down: pritiskanje papučice gasa ‘do daske’

Najduže se koristi kod automatskog mjenjača - daje signal upravljačkom sklopu da šalta niže i angažira punu snagu motora...

Bialbero, Fiatov izum iz 1912., na matičnom jeziku

Talijanski naziv za dva bregasta vratila u glavi, stručno se koristi engleski naziv ‘double overhead camshaft’ (DOHC), a ponekad i ‘dual overhead cam’ i ‘twin cam’...

Čelični klipovi za biturbo dizelske motore

Znatno su izdržljiviji, pa čak i lakši od aluminijskih te poboljšavaju performanse i smanjuju trenje...

Upravljanje zračnim jastucima: aktivira ih udarac uz usporenje od 40 d

Neće se napuhati ako sraz nije dovoljno silovit, jer su istraživanja potvrdila da je manje zlo ako se zračni jastuci triput ne otvore kad treba, nego jedanput kad ne treba...

8-stupanjska automatska 'getriba na kvadrat' nudi napredak za sve

ZF-ov 'inteligentni' automatski mjenjač s 48-voltnim meko-hibridnim, odnosno plug-in sklopom u istom kućištu, poboljšava performanse te smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2

Benzinski filtri čađe GPF, odnosno OPF, rješenje za eko noorme Euro 6d

GPF (engl. Gasoline Particulate Filter), odnosno OPF (njem. Otto-Partikelfilter), tehnologija je kojom benzinci mogu ispuniti nadolazeće eko norme Euro 6d te ukloniti najsitnije (a ipak kancerogene!) čestice čađe, koje će u sljedećih šest godina trebati praktički potpuno ukloniti iz ispuha...

Sljedeća stepenica sigurnosti: vanjski bočni zračni jastuk!

Inovativno rješenje njemačke tvrtke ZF za najopasnije udare u automobil donosi revoluciju u sigurnosti, jer višestruko smanjuje rizik pogibeljnog ishoda pri bočnom udaru...