Tehnika

Povijest bokserskih motora (4/4): Skupi američki promašaji...

Tvrdoglava upornost umalo je upropastila Buick i Chevrolet, no tehnologijom s nasuprotnim položenim cilindrima japanski je Subaru stekao kultni status

Povijest bokserskih motora (2/3): proslavili ih Volkswagen i Porsche

Slavne njemačke marke su zrakom hlađene 4 i 6-cilindarske 'boksere' učinile svjetski prepoznatljivima, Bubi i Elferu, s derivatima, kojima je ta koncepcija s položenih cilindara pomogla da dobiju kultni status

40 godina: Bosch počeo proizvoditi ABS, sustav za sprječavanje blokira

Jedna od najvažnijih sigurnosnih inovacija u povijesti je elektro-hidraulički mehanizam, koji sprječava blokiranje kotača te omogućuje zadržavanje upravljivosti i stabilnosti pri kočenju

Autoindustrija priprema 48V instalaciju radi smanjenja potrošnje i emi

Viši napon povećava učinkovitost i znatno smanjuje gubitke te presjek i masu kabela, što je posebno važno u uvjetima povećanja broja i snage električnih potrošača suvremenih gadgeta i infotainmenta

Što je to: Twin-scroll, turbopunjač s dvostrukim ulazom

Smanjuje se štetan protutlak u ispušnoj grani i sprečavaju negativne interakcije cilindara pri ispuhu i nekontroliran povrat ispušnih plinova, poboljšavaju se punjenje i performanse motora, a smanjuje potrošnja

Kako zamijeniti kotač? Nije ni lako niti jednostavno, a može biti opas

Ako je ikako moguće, auto odvedite izvan prometnice, na tvrdu podlogu te dobro zakočite mjenjačem i parkirnom kočnicom. Ako ga ne možete ukloniti s kolnika, odmah postavite signalni trokut na sigurnosnom razmaku. Ako se ne osjećate sposobnim za taj zahtjevni zahvat, pozovite službu pomoći na cesti ili mobilno jamstvo

Ovo trebate znati: Što je i kako radi Haldex pogon 4x4?

Temelj je aktivna viskozna spojka u funkciji središnjeg diferencijala, aktivirana pumpom koja se vrti razlikom brzina vrtnji prednjih i stražnjih kotača, a nova se aktivira ih hidropneumatskog energetskog spremnika, putem elektroničkog modula, senzora i elektromagnetskih ventila

Zašto je mehanički kompresor bolji, ali znatno skuplji od turbopunjača

Spregnuti vijčani rotori, u funkciji zračne pumpe, se ne dodiruju, stoga ne habaju, usto nema velikih temperaturnih razlika, ali povećava masu za 20-ak kg i užasno je skup

Dieselgate se 'ispuhao', Golf VIII imat će dizelaše, uz 2.0 TDI i novo

Izvedenica hi-tech turbobenzinca 1.5 TSI nudit će se s 95, 116 i 150 KS, ispunjavat će norme EU6d koje stupaju na snagu 2021., trošit će i manje od pet litara, a mnogima dragi preokret nastao je zbog traženja kupaca!

Evo zašto su prednji kotači zakošeni prema unutra. To se zove usmjere

Dva su bitna razloga: da automobil sam održava pravac i što se pri ubrzavanju, kod auta s prednjim pogonom, prednji kotači razmiču, pa se i zbog toga uzdužno ukošavaju

Motori s unutrašnjim izgaranjem otpisani? Ni slučajno, barem do 2040.!

Mazda vraća wankelov motor, ali u sustavu REX, za povećanje dosega električnog pogona, predviđajući da će 2035. čak 80 posto pogona automobila potjecati iz motora na tekuća goriva

Na današnji dan 21. listopada 1997. prevrnut Mercedes-Benz A-klase na

Stručnjaci iz Stuttgarta u rekordnom su roku smanjili udaljenost od podloge, proširili trag stražnjih kotača, ukrutili opruge i amortizere, ojačali oslonce i selene, ugradili 15-colne naplatke, gume 195/50 i serijski ESP te riješili problem

Dossier gorivo: Nafta neće uskoro presušiti, a zamjena već postoji

Naftni i prirodni plin, vodik, biološka i sintetična goriva izgledna su alternativa, naravno uz sve prisutnije električne pogone

Kako se mijenja filtar goriva na dizelskom motoru?

Ne savjetujemo vam da se sami upuštate u to, jer gorivni sustav treba odzračiti, u protivnom motor se može oštetiti

Mercedes-Benz C300e & C300de, 'zvjezdani' plug-in-hibridi na benzin i

Na struju prelaze 50/54 km, do stotke ubrzavaju za 5,7/5,9 s, a prosječno-statistički troše 1,9/1,6 l/100 km, s brzim punjačem baterija od 13,5 kW pune se za 1,5 sati. Moćna, štedljiva i čista verzija 'de' pokazuju da dizelaši, itekako, imaju budućnost

Profesionalno čišćenje DPF, FAP i SCR uređaja dizelaša

Bez rezanja, zavarivanja i gubitka garancije, troškovi manji do 90% u usporedbi s cijenom novog sklopa, parametri povratnog tlaka i protoka sukladni tvorničkim specifikacijama

Tko ispuhuje više CO2, benzinci ili dizelaši?

Dizelsko gorivo ima 5 do 6 posto manju ogrjevnu vrijednost od benzina, a istodobno često izgara s viškom zraka, pa nastaje 12 do 14 posto više CO2

Evo zašto je niska potrošnja goriva samo u prospektu

Oprema, elektronički gadgeti, široko niskoprofilne gume i sigurnosni sustavi gutaju gorivo, a testovi (osim novog WLTP) nisu prilagođeni realnim uvjetima vožnje

Nissan Qashqai dobiva novog turbobenzinca 1.33, u verzijama TCe 140 i

'Tehnološki biser' iz koprodukcije Renaulta i Daimlera, nakon 'vatrenog krštenja' u Scenicu i novoj A-klasi, pojačat će tržišne izglede najpopularnijem europskom crossoveru

Evo zašto su benzinski motori elastičniji od dizelskih

Ako se pri ‘punom gasu’ povećaju otpori vožnje (uspon, frontalni vjetar …), dizelaš, za razliku od benzinca, smanjenjem brzine u istom stupnju prijenosa može malo ili nimalo povećati okretni moment, pa brzina znatnije opada ili treba šaltati niže