ASR, ASC+T, Traction Control nazivi su elektroničko-hidrauličkog sustava za sprječavanje proklizavanja pogonskih kotača…
ASR je kratica od njem. Antriebsschlupfregelung, što znači kontrola pogonskog proklizavanja. Taj se izraz udomaćio, premda se za isti sustav koriste i oznake ASC+T (Automatic Stability Control + Traction) ili skraćeno ‘traction control’.
Riječ je o elektroničko-hidrauličkom sustavu za sprječavanje proklizavanja pogonskih kotača, koji je u spregu sa sustavima ABS i ESP. Svaki je kotač opremljen senzorom vrtnje, a signali se za potrebe svih sustava obrađuju u središnjem računaru. Uzima se u obzir razlika brzine vrtnje na vanjskom i unutarnjem kotaču u zavoju, ovisno o zakrenutosti kotača.
Ako se jedan kotač počne okretati brže, što se na pravcu događa ako je jedan kotač na podlozi nižeg koeficijenta trenja, a u zavoju zbog rasterećenja unutarnjeg kotača pod djelovanjem centrifugalne sile, upravljački modul to registrira i aktivira kočnicu na tom kotaču.
Za to je zadužen hidro-pneumatski spremnik u okviru električnog hidro motora. Kočenjem kotača koji je počeo proklizavati, pogonski se moment preko diferencijala prenosi na suprotni kotač (koji ima kontakt s pologom) i automobil dobiva potisak.
Time se postiže efekt zatvarače diferencijala. Sve se to dešava u desetinkama sekunde. Istodobno se dozirano smanjuje snaga motora. Toyota taj sustav označava TRC (Toyota Traction Control System).
Što se događa u tri glavne osi automobila (x, y, z)?
Otpor kotrljanja kotača: kako nastaje, o čemu ovisi, na što utječe?