Goodyearove vodeće inovacije omogućuju tvrtki znatan napredak na putu do cilja – do 2030. godine razviti gumu koja je 100-postotno izrađena od održivih materijala
Goodyear je predstavio demonstracijsku gumu sa 70-postotnim sadržajem održivih materijala i s vodećim inovacijama u industriji.
U 2020. godini korporacija Goodyear postavila si je ambiciozan cilj – tijekom idućih deset godina razviti gumu koja je 100-postotno napravljena od održivih materijala i tome se već jako približila. Guma koja je predstavljena prošlog tjedna izrađena je od 70 posto održivih materijala i sadržava 13 posebnih sastojaka u devet različitih komponenti, uključujući one niže opisane. Pokazatelji uspješnosti tvrtke potvrdili su da značajke tih sastojaka izrazito povećavaju izdržljivost guma.
U svrhu učvršćivanja smjese i duljeg životnog vijeka, guma sadrži čađu koja se tradicionalno proizvodi paljenjem različitih vrsta naftnih derivata. Goodyearova nova guma ponosi se s tri različite vrste čađe koje se proizvode od metana, ugljičnog dioksida i biljnog ulja. Prve ocjene životnog ciklusa pokazuju tri prednosti za okoliš – smanjenje emisija ugljika u usporedbi sa trenutnim metodama proizvodnje čađe, upotrebu izvora na biološkoj osnovi ili upotrebu izvoda od otpadnih sirovina.
Upotreba sojinog ulja u gumama važna je Goodyearova inovacija koja zadržava elastičnost mješavine gume kod promjenjivih temperatura. Sojino ulje biološki je izvor koji smanjuje potrebu za proizvodima od naftnih derivata. Dok se gotovo 100 posto sojinih proteina upotrebljava za proizvodnju hrane i životinjske krme, pri izradi sojinih proizvoda ostaje priličan višak ulja koje je na raspolaganju za upotrebu u industriji.
Silika je sastojak koji se u gumama često upotrebljava za bolje prianjanje i smanjenje potrebe za gorivom. Goodyearova nova guma sadržava jedinstvenu vrstu silike izrađenu od pepela rižine pljeve, nusproizvoda pri proizvodnji riže koji se najčešće baca i završava na odlagalištima otpada. Od tog otpadnog pepela proizvodi se visokokvalitetna silika.
Poliester se reciklira od plastičnih boca i drugih plastičnih otpadaka tako da se najprije opet pretvori u njegove osnovne kemikalije, a one se zatim preoblikuju u poliester tehničke kvalitete koji se može upotrebljavati za kord u gumama.
Foto: Goodyear