Citroën Traction Avant (fr. ‘prednji pogon’), jedan od najznačajnijih u automobilskoj povijesti, koji je francuskoj marki ‘zacementirao’ ugled avangardnosti i otvorio put razvoju modela Citroën DS…
Razvoj ovog avangardnog modela koštao je toliko da je, s kockarskim dugovima vlasnika doveo tvrtku do bankrota i preuzimanja od strane Michelina. André Citroën slomljena srca dobiva rak i odlazi u grob. No stvoreno remek-djelo, model Traction Avant, nastavio je živjeti i do 1957. je prodan čak u 759.123 primjerka.
Dvije najslavnije ‘inovacije’, prednji pogon i samonoseća karoserija, zapravo su već ranije ponuđene od drugih, no Citroën ih je prvi kombinirao u automobilu koji je i na kraju proizvodnje voznim svojstvima bio barem ravnopravan konkurenciji.
Najpoznatiji je 4-cilindarski 11CV s 1911 ccm, a u ponudi je bio i trolitreni šestak 15CV. Bazni 7CV s manjim motorom rađen je samo do rata, a planirani V8 22CV nikada nije ušao u serijsku proizvodnju. Svi su modeli imali hidraulične kočnice, Duesenbergov izum.
Prvi put u velikoserijskom automobilu Michelin je na modelu Traction Avant ponudio i svoj izum, radijalne gume, a i hidropneumatski ovjes, prije nego u slavnom modelu Citroën DS (Žabi), probno je ugrađen na stražnje kotače modela 15H.
Premda mnogi misle da je Citroën Traction Avant (1934.) prvi automobil s prednjim pogonom, tu je važnu inovaciju uvela Tracta (1928.), a zbog velikoserijske proizvodnje Traction Avant je najvažniji pionir prednjeg pogona.
Najvažnija inovacija je karoserija tipa ‘hatchback’, velikog međuosnog razmaka, radi povećanja komfora straga. Proizvodio se u standardnoj verziji (4450 mm), srednjoj (4630 mm) i dugoj (4960 mm), s tri reda sjedala, na slici dolje:
Napredna samonoseća (monocock) karoserija povećala je krutost, a smanjila masu. Zanimljivo: motor i prednji ovjes noseći su dijelovi karoserijeNapredan prednji ovjes, s dvostrukim poprečnim ramenima (gornjim trokutastim), uzdužnim torzijskim oprugama i ukoso postavljenim teleskopskim amortizerima. Spoj pogonskog vratila s glavčinom kotača bio je kardanskim zglobom
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom
Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke
Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno
Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom
Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom
Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom