INOVATIVNI AUTOMOBILI (56)

Lancia Aurelia (1950.): prvi automobil s V6 motorom

Lancia Aurelia talijanska “bella macchina”, proizvodila se od 1950. do 1958., kao sedan (B21), coupe (B20) i (B24) spider/convertible…

Lancia Aurelia je nazvana po slavnoj cesti iz Rimskog carstva, koja se proteže od Rima do Pise te je potvrdila ugled inovativnosti tvrtke Lancia. Osnovni model sedan, na slici, bio je dugačak 4420 mm, širok 1562 mm i visok 1500 mm. Međuosni razmak bio je razmjerno velik – 2858 mm.

Za razvoj bio je odgovoran Vittorio Jano. Koncepcija je bila napredna – transaxle, motor uzdužno sprijeda, a spojka, mjenjač, diferencijal i pogon straga. Ovjes je bio sprijeda neovisan, a straga oscilacijski. Kočnice su bile bubanj na svim kotačima, a gume radijalne, Michelin X 165SR400, a u sportskim modelima Pirelli Cinturato.

V6 motor, kojeg je konstruirao Francesco De Virgilio stvoren je prvenstveno kako bi se riješio problem vibracija motora V4. Cilindarski blokovi i glave bili su od aluminijske legure, kut među blokovima 60 stupnjeva. Središnje bregasto vratilo je preko gurajućih motki (OHV) pokretalo  po dva ventila po cilindru. Za napajanje je bio zadužen rasplinjač Solex ili Weber.

Osnovni V6 motor iz 1950. imao je provrt 70 mm, hod 76 mm i obujma 1754 mm te je razvijao 56 KS pri 4000/min. Obujam je 1951. povećan na 1991 ccm (72 x 81,5), a snaga na 75 KS i 2266 mm (78 x 82), 90 KS, a 1953. na 2451 (78 x 85,5). Prva generacija V6 motora tvrtke Lancia proizvodila se do 1967.

Proizvedeno je ukupno 18.201 primjeraka modela Lancia Aurelia.

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem

Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom

Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač 

Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice

Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora

Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen

Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom

Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima

Inovativni automobili (13): Oldsmobile Custom 8 Cruiser (1939.): prvi automobil s automatskim mjenjačem

Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama

Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!

Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!

Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil

Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom

Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke

Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno

Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom

Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom

Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom

Inovativni automobili (24): DAF 600 (1958.): prvi automobil s kontinuiranim automatskim mjenjačem – CVT

Inovativni automobili (25): Jensen FF (1966.), prvi je ugradio mehanički ABS, jedan od pionira pogona 4×4

Inovativni automobili (26): Mercedes-Benz 450 SE (1978.): prvi automobil s elektroničkim ABS sustavom

Inovativni automobili (27): Citroën Traction Avant (1934.), prvi hatchback, prvi s radijalnim gumama, jedan od prvih s prednjim pogonom…

Inovativni automobili (28): Mercedes-Benz 300 SL Coupe (1954.): prvi automobil s direktnim ubrizgavanjem benzina

Inovativni automobili (29): Spyker 60 HP (1903.): uveo mehanički pogon 4×4, 6-cilindarski motor i kočenje preko 4 kotača

Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom

Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem

Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil

Inovativni automobili (33): Citroën DS (1955.): pionir hidropneumatskog ovjesa, jedan od najrevolucionarnijih i najljepših automobila ikada

Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača

Inovativni automobili (35): Oldsmobile Toronado (1973.): prvi automobil sa serijskim zračnim jastukom

Inovativni automobili (36): Fiat Croma Turbo D i.d. (1988.): prvi automobil pokretan turbodizelskim motorom s direktnim ubrizgavanjem

Inovativni automobili (37): Alfa Romeo 156 (1997.) uveo Common rail, direktno dizelsko ubrizgavanje preko zajedničkog voda 

Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem

Inovativni automobili (39): Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom

Inovativni automobili (40): Maserati Biturbo (1981.): prvi automobil s dva turbopunjača

Inovativni automobili (41): Glas S 1004 Coupe (1962.): uveo zupčasti remen za pokretanje bregastog vratila motora

Inovativni automobili (42): Alfa Romeo Spider (1990.): uveo podešavanje faze ventila (VVT)

Inovativni automobili (43): Volkswagen Passat Formel E (1981.): prvi automobil sa sustavom Start-Stop

Inovativni automobili (44): Dodge 30-35 Touring (1914.): prvi automobil s potpuno metalnom karoserijom

Inovativni automobili (45): Fiat Croma Turbo D i.d. (1988.): prvi automobil pokretan turbodizelskim motorom s direktnim ubrizgavanjem

Inovativni automobili (46): Porsche 911 Turbo (2006.): prvi benzinski motor s turbopunjačem promjenjive geometrije

Inovativni automobili (47): Oldsmobile Curved Dash (1901.): prvi masovno proizvedeni automobil

Inovativni automobili (48): Saab 92 (1949.): prvi automobil sa sigurnosnom karoserijom

Inovativni automobili (49): Fiat Dino (1966.) uveo elektroničko, beskontaktno paljenje benzinskog motora

Inovativni automobili (50): Mercedes-Benz 300 b (1954.): slavni Adenauer, prvi automobil s hidrauličkim servo kočnicama

Inovativni automobili (51): Alfa Romeo 33 Stradale (1967.): prvi automobil sa 6-stupanjskim mjenjačem

Inovativni automobili (52): Nissan 300ZX (1984.): prvi automobil s komandama audiouređaja na volanu

Inovativni automobili (53): Saab 99 Turbo (1978.): prvi europski uspjeh s turbopunjačem

Inovativni automobil (54): Mercedes-Benz S-klase (1998.): prvi automobil s radarskim tempomatom, paljenjem bez ključa i ekranom za navigaciju

Inovativni automobili (55): Pieper Voiturette (1899.): prvi hibridni automobil napravljen je u Belgiji

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin