Maserati Biturbo (1981.): prvi automobil s dva turbopunjača

Maserati Biturbo, sportska izvedenica modela Maserati Quattroporte, treće generacije iz 1979., pokretao se karburatorskim V6 motorom obujma 1995 ccm, koji je s pomoću dva turbopunjača IHI razvijao 180 KS pri 6000/min…

Snaga motora ugrađenog uzdužno sprijeda se 5-stupanjskim ručnim mjenjačem prebacivala na stražnje kotače. Performanse su, za to doba, bile ultrasportske – do 100 km/h je ubrzavao za 6,5 sekundi i mogao postići 215 km/h.

Kompaktnu sportsku limuzinu dugačku 4153, široku 1714 i visoku samo 1305 mm dizajnirao je Pierangelo Andreani, šef Centro Stile Maserati, a u osnovi je riječ o izvedenici modela Quattroporte III, kojeg je dizajnirao Giorgetto Giugiaro.

 

Osnovni je motiv ugradnje dva turbopunjača bio u činjenici da je 1979. u Italiji uveden porez od 38 posto na automobile s motorom obujma većeg od 2000 ccm. Zbog toga se za strana tržišta nudio biturbo V6 obujma 2491 ccm. Zbog zahtjeva tržišta 1984. je snaga dvolitrenog motora, ugradnjom dva intercoolera povećana na 205 KS.

Snaga biturbobenzinca V6 povećana je ugradnjom intercoolera, ubrizgavanja goriva te tri, a na kraju i četiri ventila po cilindru (18V, 24V)

Maserati je potom uveo razvod s tri ventila po cilindru, sustav podešavanja tlaka prednabijanja M.A.B.C. (Maserati Automatic Boost Control), a 1987. i ubrizgavanje goriva Multipoint, što je snagu dvolitrenog V6 povećalo na 223 KS. Sljedeći su korak bila četiri ventila po cilindru i 245 KS u modelu Maserati Biturbo 2 24V i Biturbo 4 24V.

Maserati Biturbo Bacing je 1991. nabildan na 285 KS. Inovazivan i slavan talijanski sportki model 1992. je zamijenio Maserati Ghibli.

Luksuzna unutrašnjost, u kombinaciji koža-plemenito drvo, posebno je dolazila do izražaja u verziji Cabrio. Na slici je model s automatskim mjenjačem

Foto: NearEMPTiness, Mr.choppers, Ed.higgins

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem

Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom

Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač 

Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice

Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora

Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen

Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom

Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima

Inovativni automobili (13): Oldsmobile Custom 8 Cruiser (1939.): prvi automobil s automatskim mjenjačem

Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama

Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!

Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!

Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil

Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom

Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke

Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno

Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom

Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom

Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom

Inovativni automobili (24): DAF 600 (1958.): prvi automobil s kontinuiranim automatskim mjenjačem – CVT

Inovativni automobili (25): Jensen FF (1966.), prvi je ugradio mehanički ABS, jedan od pionira pogona 4×4

Inovativni automobili (26): Mercedes-Benz 450 SE (1978.): prvi automobil s elektroničkim ABS sustavom

Inovativni automobili (27): Citroën Traction Avant (1934.), prvi hatchback, prvi s radijalnim gumama, jedan od prvih s prednjim pogonom…

Inovativni automobili (28): Mercedes-Benz 300 SL Coupe (1954.): prvi automobil s direktnim ubrizgavanjem benzina

Inovativni automobili (29): Spyker 60 HP (1903.): uveo mehanički pogon 4×4, 6-cilindarski motor i kočenje preko 4 kotača

Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom

Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem

Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil

Inovativni automobili (33): Citroën DS (1955.): pionir hidropneumatskog ovjesa, jedan od najrevolucionarnijih i najljepših automobila ikada

Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača

Inovativni automobili (35): Oldsmobile Toronado (1973.): prvi automobil sa serijskim zračnim jastukom

Inovativni automobili (36): Fiat Croma Turbo D i.d. (1988.): prvi automobil pokretan turbodizelskim motorom s direktnim ubrizgavanjem

Inovativni automobili (37): Alfa Romeo 156 (1997.) uveo Common rail, direktno dizelsko ubrizgavanje preko zajedničkog voda 

Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem

Inovativni automobili (39): Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom


Komentari

loading...