Mercedes-Benz S-klase (W 220), stvarno osma, a po oznaci četvrta generacija S-klase napravila je velike iskorake u izvedbi i sigurnosti, uveo je sustav pripreme prije sudara (Pre-Safe), isključivanje pola cilindara u vožnji, sustav aktivnog ovjesa ABC (Active Body Control)…
Mercedes-Benz S-klase (W 220) zamijenila je ‘debelu’ seriju W140 i nudila se od listopada 1998. do kolovoza 2005. Najzanimljivija je po uvođenju radarskog tempomata (Distronic), sustava paljenja bez ključča (Keyless Go) i navigacijskim sustavom Command, koji je prvi uveo prikaz preko LCD-a, u početku formata 4:3, a od rujna 2002. 16:9.
Mercedes-Benz S-klase (W 220) napravljena kao limuzina s dva međuosovinska razmaka (2965 i 3085 mm) te standardnoj i produljenoj verziji, 5038 i 5163 mm. Odgovarajući kupe je CL-klasa (C 215). S-klasa dugo je bila vodeća na tržištu u segmentu luksuznih limuzina u mnogim zemljama, ali je na njemačkom tržištu 2004. nadmašio BMW Serije 7. Ukupno ih je proizvedeno 485.000, a najprodavaniji model bio je Mercedes-Benz S 320 CDI. Naslijedila ga je serija W 221.
Nakon što je prethodnik W 140 kritiziran zbog svoje veličine i težine, W 220 smanjena je u veličini, težini i otporu zraka. Masa S 320, na primjer, u usporedbi s prethodnikom W140 s rednim 6-cilindarskim benzincem 3.2, snage 170 kW (W220: 3,2-litreni V6 sa 165 kW) pala je s 1910 na 1695 kg Koeficijent otpora (vrijednost Cw) smanjen je s 0,31 na 0,27, a indeks otpora (vrijednost Cw × frontalna površina) s 0,745 m2 na 0,624 m2 (za 16,2 posto). Najveća brzina povećala se s 225 km h na 240 km / h, a ubrzanje do stotke skraćeno s 8,9 s na 8,2 s.
S izuzetkom verzija S 600 L i AMG, serija W220 bila je dostupna sa zračnim ovjesom. S 600 L i AMG varijante s druge strane imaju ovjes Active Body Control, koji je bio dostupan za ostale modele uz dodatnu cijenu. Nakon tehnički povezanog Mercedes-Benza , serije W 215, serija 220 prvi je automobil njemačke proizvodnje koji je bio dostupan s aktivnom kontrolom ovjesa i prigušivanjem. Verzije 4MATIC uvedene su 2002., u sklopu redizajna.
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom
Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke
Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno
Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom
Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom
Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom
Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom
Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem
Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil
Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača
Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem
Inovativni automobili (39): Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom
Inovativni automobili (40): Maserati Biturbo (1981.): prvi automobil s dva turbopunjača
Inovativni automobili (42): Alfa Romeo Spider (1990.): uveo podešavanje faze ventila (VVT)
Inovativni automobili (47): Oldsmobile Curved Dash (1901.): prvi masovno proizvedeni automobil
Inovativni automobili (48): Saab 92 (1949.): prvi automobil sa sigurnosnom karoserijom
Inovativni automobili (52): Nissan 300ZX (1984.): prvi automobil s komandama audiouređaja na volanu
Inovativni automobili (53): Saab 99 Turbo (1978.): prvi europski uspjeh s turbopunjačem