INOVATIVNI AUTOMOBILI (54)

Mercedes-Benz S-klase (1998.): prvi automobil s radarskim tempomatom, paljenjem bez ključa i ekranom za navigaciju

Mercedes-Benz S-klase (W 220), stvarno osma, a po oznaci četvrta generacija S-klase napravila je velike iskorake u izvedbi i sigurnosti, uveo je sustav pripreme prije sudara (Pre-Safe), isključivanje pola cilindara u vožnji, sustav aktivnog ovjesa ABC (Active Body Control)…

Mercedes-Benz S-klase (W 220) zamijenila je ‘debelu’ seriju W140 i nudila se od listopada 1998. do kolovoza 2005. Najzanimljivija je po uvođenju radarskog tempomata (Distronic), sustava paljenja bez ključča (Keyless Go) i navigacijskim sustavom Command, koji je prvi uveo prikaz preko LCD-a, u početku formata 4:3, a od rujna 2002. 16:9.

Mercedes-Benz S-klase (W 220) napravljena kao limuzina s dva međuosovinska razmaka (2965 i 3085 mm) te standardnoj i produljenoj verziji, 5038 i 5163 mm. Odgovarajući kupe je CL-klasa (C 215). S-klasa dugo je bila vodeća na tržištu u segmentu luksuznih limuzina u mnogim zemljama, ali je na njemačkom tržištu 2004. nadmašio BMW Serije 7.  Ukupno ih je proizvedeno 485.000, a najprodavaniji model bio je Mercedes-Benz S 320 CDI. Naslijedila ga je serija W 221.

Nakon što je prethodnik W 140 kritiziran zbog svoje veličine i težine, W 220 smanjena je u veličini, težini i otporu zraka. Masa S 320, na primjer, u usporedbi s prethodnikom W140 s rednim 6-cilindarskim benzincem 3.2, snage 170 kW (W220: 3,2-litreni V6 sa 165 kW) pala je s 1910 na 1695 kg Koeficijent otpora (vrijednost Cw) smanjen je s 0,31 na 0,27, a indeks otpora (vrijednost Cw × frontalna površina) s 0,745 m2 na 0,624 m2 (za 16,2 posto). Najveća brzina povećala se s 225 km h na 240 km / h, a ubrzanje do stotke skraćeno s 8,9 s na 8,2 s.

S izuzetkom verzija S 600 L i AMG, serija W220 bila je dostupna sa zračnim ovjesom. S 600 L i AMG varijante s druge strane imaju ovjes Active Body Control, koji je bio dostupan za ostale modele uz dodatnu cijenu. Nakon tehnički povezanog Mercedes-Benza , serije W 215, serija 220 prvi je automobil njemačke proizvodnje koji je bio dostupan s aktivnom kontrolom ovjesa i prigušivanjem. Verzije 4MATIC uvedene su 2002., u sklopu redizajna.

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem

Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom

Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač 

Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice

Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora

Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen

Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom

Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima

Inovativni automobili (13): Oldsmobile Custom 8 Cruiser (1939.): prvi automobil s automatskim mjenjačem

Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama

Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!

Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!

Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil

Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom

Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke

Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno

Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom

Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom

Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom

Inovativni automobili (24): DAF 600 (1958.): prvi automobil s kontinuiranim automatskim mjenjačem – CVT

Inovativni automobili (25): Jensen FF (1966.), prvi je ugradio mehanički ABS, jedan od pionira pogona 4×4

Inovativni automobili (26): Mercedes-Benz 450 SE (1978.): prvi automobil s elektroničkim ABS sustavom

Inovativni automobili (27): Citroën Traction Avant (1934.), prvi hatchback, prvi s radijalnim gumama, jedan od prvih s prednjim pogonom…

Inovativni automobili (28): Mercedes-Benz 300 SL Coupe (1954.): prvi automobil s direktnim ubrizgavanjem benzina

Inovativni automobili (29): Spyker 60 HP (1903.): uveo mehanički pogon 4×4, 6-cilindarski motor i kočenje preko 4 kotača

Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom

Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem

Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil

Inovativni automobili (33): Citroën DS (1955.): pionir hidropneumatskog ovjesa, jedan od najrevolucionarnijih i najljepših automobila ikada

Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača

Inovativni automobili (35): Oldsmobile Toronado (1973.): prvi automobil sa serijskim zračnim jastukom

Inovativni automobili (36): Fiat Croma Turbo D i.d. (1988.): prvi automobil pokretan turbodizelskim motorom s direktnim ubrizgavanjem

Inovativni automobili (37): Alfa Romeo 156 (1997.) uveo Common rail, direktno dizelsko ubrizgavanje preko zajedničkog voda 

Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem

Inovativni automobili (39): Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom

Inovativni automobili (40): Maserati Biturbo (1981.): prvi automobil s dva turbopunjača

Inovativni automobili (41): Glas S 1004 Coupe (1962.): uveo zupčasti remen za pokretanje bregastog vratila motora

Inovativni automobili (42): Alfa Romeo Spider (1990.): uveo podešavanje faze ventila (VVT)

Inovativni automobili (43): Volkswagen Passat Formel E (1981.): prvi automobil sa sustavom Start-Stop

Inovativni automobili (44): Dodge 30-35 Touring (1914.): prvi automobil s potpuno metalnom karoserijom

Inovativni automobili (45): Fiat Croma Turbo D i.d. (1988.): prvi automobil pokretan turbodizelskim motorom s direktnim ubrizgavanjem

Inovativni automobili (46): Porsche 911 Turbo (2006.): prvi benzinski motor s turbopunjačem promjenjive geometrije

Inovativni automobili (47): Oldsmobile Curved Dash (1901.): prvi masovno proizvedeni automobil

Inovativni automobili (48): Saab 92 (1949.): prvi automobil sa sigurnosnom karoserijom

Inovativni automobili (49): Fiat Dino (1966.) uveo elektroničko, beskontaktno paljenje benzinskog motora

Inovativni automobili (50): Mercedes-Benz 300 b (1954.): slavni Adenauer, prvi automobil s hidrauličkim servo kočnicama

Inovativni automobili (51): Alfa Romeo 33 Stradale (1967.): prvi automobil sa 6-stupanjskim mjenjačem

Inovativni automobili (52): Nissan 300ZX (1984.): prvi automobil s komandama audiouređaja na volanu

Inovativni automobili (53): Saab 99 Turbo (1978.): prvi europski uspjeh s turbopunjačem

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin