Nissan 300ZX, na japanskom tržištu Nissan Fairlady Z, sportski dvosjed dugačak 4335 mm, širok 1725 mm i visok 1295 mm, razmjerno malog međuosnog razmaka (2320 mm)…
… pokretao se uzdužno postavljenim benzincem V6 obujma 2960 ccm, s 2×1 bregastim vratilom (SOHC), dva ventila po cilindru (12V) i jednim turbopunjačem. Razvijao je 230 KS pri 5200/min i 334 Nm pri 3600/min. Snaga se 5-stupanjskim mjenjačem Borg Warner T-5 i kardanskim vratilom usmjeravala na stražnje kotače, preko samoblokirajućeg diferencijala i neovisnog ovjesa.
Nissan 300ZX je do 100 km/h ubrzavao je za 6,7 sekundi i postizao 243 km/h. Za to doba – vrhunske sportske performanse! Zanimljiv je i sustavom ECCS (Electronic Concentrated Engine Control System) za optimiranje svih parametara rada motora, u svrhu poboljšanja performansi te smanjenja potrošnje goriva i štetnih emisija, preteči sustava Bosch Motronic.
Nissan 300ZX je i inovativan automobil, jer je 1984., u drugoj tržišnoj godini, kao prvi serijski automobil, opremljen multifunkcijskim volanom, s komandama za audio sustav i tempomat. Bilo je to tada ‘wow’. Američki su kupci bili oduševljeni te je tu opciju ubrzo ponudio Porsche 924, potom top-modeli Mercedes-Benz i BMW te to postaje trend među skupljim automobilima, od 90-ih i među visokoserijskim dostupnijih klasa.
Američki magazin Car and Driver stavio je Nissan 300ZX serije Z32 na listu deset najboljih automobila na američkom tržištu, sedam godina zaredom, svake modelska godina njegove dostupnosti u SAD-u. Časopis Motor Trend proglasio ga je Uvoznim vozilom godine 1990.
Nissan 300ZX je nasljednika dobio 2003., kad je stigao Nissan 350Z, službeno Z-Car generacije Z33.
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!
Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil
Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom
Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke
Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno
Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom
Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom
Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom
Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom
Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem
Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil
Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača
Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem
Inovativni automobili (39): Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom
Inovativni automobili (40): Maserati Biturbo (1981.): prvi automobil s dva turbopunjača
Inovativni automobili (42): Alfa Romeo Spider (1990.): uveo podešavanje faze ventila (VVT)
Inovativni automobili (47): Oldsmobile Curved Dash (1901.): prvi masovno proizvedeni automobil
Inovativni automobili (48): Saab 92 (1949.): prvi automobil sa sigurnosnom karoserijom