INOVATIVNI AUTOMOBILI (52)

Nissan 300ZX (1984.): prvi automobil s komandama audiouređaja na volanu

Nissan 300ZX, na japanskom tržištu Nissan Fairlady Z, sportski dvosjed dugačak 4335 mm, širok 1725 mm i visok 1295 mm, razmjerno malog međuosnog razmaka (2320 mm)…

… pokretao se uzdužno postavljenim benzincem V6 obujma 2960 ccm, s 2×1 bregastim vratilom (SOHC),  dva ventila po cilindru (12V) i jednim turbopunjačem. Razvijao je 230 KS pri 5200/min i 334 Nm pri 3600/min. Snaga se 5-stupanjskim mjenjačem Borg Warner T-5 i kardanskim vratilom usmjeravala na stražnje kotače, preko samoblokirajućeg diferencijala i neovisnog ovjesa.

Nissan 300ZX je do 100 km/h ubrzavao je za 6,7 sekundi i postizao 243 km/h. Za to doba – vrhunske sportske performanse! Zanimljiv je i sustavom ECCS (Electronic Concentrated Engine Control System) za optimiranje svih parametara rada motora, u svrhu poboljšanja performansi te smanjenja potrošnje goriva i štetnih emisija, preteči sustava Bosch Motronic.

Nissan 300ZX je i inovativan automobil, jer je 1984., u drugoj tržišnoj godini, kao prvi serijski automobil, opremljen multifunkcijskim volanom, s komandama za audio sustav i tempomat. Bilo je to tada ‘wow’. Američki su kupci bili oduševljeni te je tu opciju ubrzo ponudio Porsche 924, potom top-modeli Mercedes-Benz i BMW te to postaje trend među skupljim automobilima, od 90-ih i među visokoserijskim dostupnijih klasa.

Američki magazin Car and Driver stavio je Nissan 300ZX serije Z32 na listu deset najboljih automobila na američkom tržištu, sedam godina zaredom, svake modelska godina njegove dostupnosti u SAD-u. Časopis Motor Trend proglasio ga je Uvoznim vozilom godine 1990.

Nissan 300ZX je nasljednika dobio 2003., kad je stigao Nissan 350Z, službeno Z-Car generacije Z33.

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem

Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom

Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač 

Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice

Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora

Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen

Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom

Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima

Inovativni automobili (13): Oldsmobile Custom 8 Cruiser (1939.): prvi automobil s automatskim mjenjačem

Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama

Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!

Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!

Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil

Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom

Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke

Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno

Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom

Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom

Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom

Inovativni automobili (24): DAF 600 (1958.): prvi automobil s kontinuiranim automatskim mjenjačem – CVT

Inovativni automobili (25): Jensen FF (1966.), prvi je ugradio mehanički ABS, jedan od pionira pogona 4×4

Inovativni automobili (26): Mercedes-Benz 450 SE (1978.): prvi automobil s elektroničkim ABS sustavom

Inovativni automobili (27): Citroën Traction Avant (1934.), prvi hatchback, prvi s radijalnim gumama, jedan od prvih s prednjim pogonom…

Inovativni automobili (28): Mercedes-Benz 300 SL Coupe (1954.): prvi automobil s direktnim ubrizgavanjem benzina

Inovativni automobili (29): Spyker 60 HP (1903.): uveo mehanički pogon 4×4, 6-cilindarski motor i kočenje preko 4 kotača

Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom

Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem

Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil

Inovativni automobili (33): Citroën DS (1955.): pionir hidropneumatskog ovjesa, jedan od najrevolucionarnijih i najljepših automobila ikada

Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača

Inovativni automobili (35): Oldsmobile Toronado (1973.): prvi automobil sa serijskim zračnim jastukom

Inovativni automobili (36): Fiat Croma Turbo D i.d. (1988.): prvi automobil pokretan turbodizelskim motorom s direktnim ubrizgavanjem

Inovativni automobili (37): Alfa Romeo 156 (1997.) uveo Common rail, direktno dizelsko ubrizgavanje preko zajedničkog voda 

Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem

Inovativni automobili (39): Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom

Inovativni automobili (40): Maserati Biturbo (1981.): prvi automobil s dva turbopunjača

Inovativni automobili (41): Glas S 1004 Coupe (1962.): uveo zupčasti remen za pokretanje bregastog vratila motora

Inovativni automobili (42): Alfa Romeo Spider (1990.): uveo podešavanje faze ventila (VVT)

Inovativni automobili (43): Volkswagen Passat Formel E (1981.): prvi automobil sa sustavom Start-Stop

Inovativni automobili (44): Dodge 30-35 Touring (1914.): prvi automobil s potpuno metalnom karoserijom

Inovativni automobili (45): Fiat Croma Turbo D i.d. (1988.): prvi automobil pokretan turbodizelskim motorom s direktnim ubrizgavanjem

Inovativni automobili (46): Porsche 911 Turbo (2006.): prvi benzinski motor s turbopunjačem promjenjive geometrije

Inovativni automobili (47): Oldsmobile Curved Dash (1901.): prvi masovno proizvedeni automobil

Inovativni automobili (48): Saab 92 (1949.): prvi automobil sa sigurnosnom karoserijom

Inovativni automobili (49): Fiat Dino (1966.) uveo elektroničko, beskontaktno paljenje benzinskog motora

Inovativni automobili (50): Mercedes-Benz 300 b (1954.): slavni Adenauer, prvi automobil s hidrauličkim servo kočnicama

Inovativni automobili (51): Alfa Romeo 33 Stradale (1967.): prvi automobil sa 6-stupanjskim mjenjačem

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin