Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom

Valiant, američka kompaktna limuzina (4670 x 1790 x 1360), koju je proizvodio Plymouth, u sklopu korporacije Chrysler, do kraja 1962., pokretala se rednim 6-cilindarskim motorom, obujma 2801 ccm i snage 101 KS te 3-stupanjskim ručnim mjenjačem…

Kako bi se smanjila visina motora, bio je ukošen 30 stupnjeva udesno, pa je nosio oznaku Slant-6 (Nagnut-6). Valiant je bio zanimljiv po intenzivnom korištenju aluminijskog lijeva, premda je model prve serije imao željezni blok, imao je kućište alternatora, pumpe rashladne tekućine uljne pumpe od aluminija.

Premda je bio klasične koncepcije, s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga, imao je zanimljivu sinergiju polu-samonoseće karoserije i šasije. Sprijeda je imao neovisan torzijski ovjes, a kruti stražnji most, umjesto tada uobičajenih lisnatih opruga, imao je uvojne. Bio je čvrst i razmjerno lagan, što je povećalo dinamičnost.

Serija od 1961. dobiva i aluminijski blok, pa je masa smanjena za 46 kg. Dobiva i 3-stupanjski automatski mjenjač Torqueflite A-904. No, glavna značajka ovog automobila je što je bio prvi koji je serijski ugradio alternator, umjesto dinama.

To mu je omogućilo znatno učinkovitije strujno napajanje, a istodobno je poboljšalo performanse automobila i smanjilo potrošnju, kroz smanjenje mehaničkih otpara. Plymouth Valiant druge generacije predstavljen je 1963., a treće 1968. i proizvodio se do 1976.

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem

Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom

Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač 

Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice

Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora

Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen

Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom

Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima

Inovativni automobili (13): Oldsmobile Custom 8 Cruiser (1939.): prvi automobil s automatskim mjenjačem

Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama

Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!

Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!

Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil


Komentari

loading...