Spyker 60 HP (1903.): uveo mehanički pogon 4×4, 6-cilindarski motor i kočenje preko 4 kotača

Angažirali su Francuza Emile Drourda, koji je razvio osnovni koncept automobila, a motor je razvio belgijski inženjer Joseph Valentin Laviolette. Motor se sastojao od aluminijskog kućišta i šest odvojenih cilindara, radilica je bila sa sedam ležajeva, dva bregasta vratila pokretala su se zupčanicima.
Redni 6-cilindarski je motor, provrtom cilindara 120 mm i hodom 128 mm, imao obujam 8676 ccm i snagu 50 KS. Zbog glomaznosti i čvrstoće imao i ulogu nosećeg okvira. Spojka je bila tada uobičajene konusno kožnate izvedbe.
Spyker 60 HP  je ugradio sustav 4WB (4 Wheel Brakes) – imao je kočnice na prednjem i stražnjem diferencijalu, a usto i bubanj kočnice straga.

Ali, napredna i vrlo složena koncepcija stvarala je velike mehaničke gubitke, pa je najveća vrzina, umjesto planiranih 110 km/h, jedva dostizala 75 km/h. Zbog toga je Spyker 60 HP, službeno predstavljen na salonu u Parizu 1903., postigao samo jedan zapažen uspjeh.

Testni vozač Emile Hautekeet je pobijedio na brdskoj utrci u Birminghamu 1907. Nažalost, te godine, pri povratku iz Engleske, u potonuću parobroda SS Berlin život gubi Hendrik-Jan, što firmu dovodi do bankrota.

Potom postaje dio DUTCH Aircraft Factory N. V., te tijekom I. svjetskog rata proizvode 100 ratnih dvokrilaca Spyker i 200 avionskih motora.

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem

Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom

Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač 

Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice

Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora

Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen

Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom

Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima

Inovativni automobili (13): Oldsmobile Custom 8 Cruiser (1939.): prvi automobil s automatskim mjenjačem

Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama

Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!

Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!

Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil

Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom

Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke

Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno

Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom

Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom

Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom

Inovativni automobili (24): DAF 600 (1958.): prvi automobil s kontinuiranim automatskim mjenjačem – CVT

Inovativni automobili (25): Jensen FF (1966.), prvi je ugradio mehanički ABS, jedan od pionira pogona 4×4

Inovativni automobili (26): Mercedes-Benz 450 SE (1978.): prvi automobil s elektroničkim ABS sustavom

Inovativni automobili (27): Citroën Traction Avant (1934.), prvi hatchback, prvi s radijalnim gumama, jedan od prvih s prednjim pogonom…

Inovativni automobili (28): Mercedes-Benz 300 SL Coupe (1954.): prvi automobil s direktnim ubrizgavanjem benzina


Komentari

loading...