Iskoristite vrijeme krize: sanirajte zimske ožiljke na karoseriji, počnite s temeljitim pranjem

Početak toplijih dana dobro je iskoristiti za detaljan pregled karoserije, koja je najvažniji dio automobila. Oštećene i zahrđale dijelove karoserije važno je odmah popraviti, jer je tada popravak najlakši i najjeftiniji…

Popravci karoserije kod limara mnogima su postali financijski nedostupni. Tako se dodatno ugrožava ‘zdravlje’ karoserije, koja je najvažniji dio automobila. Sve se drugo razmjerno lako može dovesti u red, no ako je karoserija u lošem stanju, popravci su ponekad toliko skupi, da se automobil i ne isplati popravljati.

Zbog toga je izuzetno važno na vrijeme otkriti i odmah popraviti sva sitna oštećenja. Uz malo dobre volje, jednostavniji limarski poslovi nisu nikakav problem. Manja udubljenja, oštećenja i zahrđale površine, gdje korozija još nije ozbiljnije načela karoseriju, lako možete popraviti s nešto jednostavna alata i pribora.

Često se događa da kamenčić, odbijen od kotača automobila koji vozi ispred, ošteti boju i napravi udubinu. Na tom mjestu lim počinje odmah hrđati, te ga treba što prije zaštititi temeljnom bojom.

Sitna oštećenja, nakon čišćenja oštećenog mjesta od hrđe i nečistoća (pažljivo oštrim predmetom), treba kistom obojiti originalnom mojom ili pogođeno nijansom

Ako su oštećena mjesta već zahrđala, prije bojanja ih treba temeljito očistiti. U slučaju većih oštećenja, potrebno je ispraviti lim, uz pomoć čekića i podmetača. Nakon izravnavanja i čišćenja lima, treba ga pažljivo obojiti kistom ili sprejem.

Hrđanje (oksidacija) lima napreduje s vremenom i ima učinak kao rak na tijelu čovjeka. Zbog toga treba redovito pregledavati karoseriju i u početnoj fazi popravljati zahrđala mjesta. Oštećenja na blatobranima, pragovima i podnici najlakše se mogu otkriti podizanjem automobila dizalicom ili na kanalu.

Ne smije se odgađati popravak i sanacija zahrđalih mjesta, jer kad hrđa jedanput napadne zdravi lim teško se zaustavlja. Prije bojanja temeljnom bojom, važno je temeljito očistiti površinu do zdravog lima. Vidljiva mjesta na karoseriji treba nakon čišćenja poravnati kitom, prebrusiti i obojiti. Nabubreni ili “procvjetali” lim ukazuje na veći stupanj zahrđalosti.

Popravljanje većih oštećenja treba prepustiti autolimaru, i za njih vrijedi pravilo – što se popravak više odlaže bit će zahtjevniji i skuplji

Takva mjesta treba temeljito obrusiti, te čekićem utisnuti oštećene krajeve lima. Lopaticom se nanese kit, te ga se nakon sušenja prebrusi. Prije bojanja, okolni lim treba zaštititi ljepljivom trakom. Ako se odlomio dio spojlera ili odbojnika, treba sačuvati odlomljeni dio. Važno je temeljito prebrusiti i odmastiti rubove i unutrašnje površine.

S vanjske se strane dio učvršćuje ljepljivom trakom, te se s unutrašnje nanosi poliesterska smola. Na smolu se lijepi nekoliko slojeva staklenih vlakana, te se ponovno nanosi smola. Površina se na kraju obrađuje poliesterskim kitom (mješavinom smole i staklenih vlakana), brusi i po potrebi boja.

Mnogi ne znaju da automobil najviše hrđa ako nakon zime sol zaostane u utorima i donjim dijelovima karoserije. S povišenjem temperatura korozija brže napreduje, pogotovo na mjestima gdje je metal ostao bez zaštitnog sloja. Zbog toga je preporučljivo temeljito oprati automobil sa svih strana, a posebice odozdo. To je najlakše kad je podignut na dizalicu.


Komentari

loading...