Isplati li se Fiat Stilo (2001. – 2007.)? Da, benzinac 1.6 16V i dizelaš 1.9 JTD

Atmosferski benzinac 1.6 16V sa 103 KS je pouzdan i izdržljiv, ne i štedljiv, a turbodizelaš 1.9 TDI sa 115 KS je čak solidniji od Volkswagenovog 1.9 TDI…

PITANJE ČITATELJA

Namjeravam kupiti Fiat Stilo. Isplati li se i koji su motori preporučljivi

ODGOVOR DOKTORA

Fiati su kvalitetniji nego što mnogi, zbog predrasuda misle o njima. To vrijedi i za Fiat Stilo (2001. – 2007.) Važno je izbjegavati osnovni benzinski motor 1.4 12V s 80 KS, koji nije dobro konstruiran. Zbog toga nije dugog vijeka i nakon što prijeđe 50.000 km teško ga je dobro podesiti.

Nasuprot toga, benzinac 1.6 16V s 1581 ccm i 103 KS pokazao se izvrsnim. Uz dobro održavanje bez problema može prijeći i više od 300.000 km i rijetko stvara probleme. Nešto više troši, ali samo u gradskoj vožnji i kad se vozi oštro.

Jedini je izuzetak razvodni mehanizam, ali i tu, ako se pripazi na dvije stvari, nema većih problema. Važno je skratiti interval izmjene zupčastog remena sa 100.000 na 80.000 km. Pritom je važno izmijeniti remenicu pumpe ulja.

Mnogi prilikom izmjene zupčastog remena mijenjaju samo dvije remenice-vodilice, koje su jeftinije, a zbog štednje ne mijenjaju remenicu uljne pumpe, koja je najskuplja. No, ako se to ne napravi, nastaje velik problem. S vremenom se olabavi, dobije zazor u osi, remen na njoj preskoči te se sudare klipovi i ventili.

Isplativ je i common-rail dizelaš (taj je na jesen 1997., u Alfa Romeu 156 pionirski uveo ubrizgavanje common-rail).Mnogi će reći da je solidniji i pouzdaniji od slavnog Volkswagenovog 1.9 TDI. Osjetljiv je zamašnjak podijeljene mase, bilo je problema i s brizgaljkama, ali ako je dobro održavan i nema vraćenu kilometražu preporučljiv je. Da!


Komentari

loading...