Maserati Bora slavi 50. rođendan, povijest Talijana još se jednom pokazala posebnom

Maserati Bora, prvi automobil trozubca sa straga središnje postavljenim motorom, baš kao što je MC20 u novoj eri marke…

Prošlo je točno 50 godina od 11. ožujka 1971. godine, kada je Međunarodni sajam automobila u Ženevi poslužio za debi Maserati Bora, koja se do 1978. proizvela u 564 primjerka.

Slijedeći trend koji je već prethodnih godina revolucionirao trkaće automobile Formule 1, Maserati je zatražio od Giorgetta Giugiara iz Italdesigna da predloži sportski automobil sa stražnjim motorom, poboljšanih performansi, dizajna, udobnosti i sigurnosti.

Motor je bio isprobani V7 od 4.700 ccm, proizvodeći 310 KS pri 6.000 okretaja u minuti (kasnije nastupa izvedba od 4.900 ccm dvije godine kasnije), uzdužno postavljena na podokvir instaliran na monokoku.

Karakteristične osobine automobila uključivale su uvlačiva svjetla za sprječavanje aerodinamičnog otpora, izbočeni diferencijal na stražnjoj osovini, neovisni ovjesi na svim kotačima (prvi put u Maseratiju), disk kočnice, jednostruka suha spojka, 5-stupanjski mjenjač i teleskopski prigušivač ovjesa.

Bora je kombinirala udobnost i performanse te je imala najveću brzinu od preko 280 km/h, osiguravajući veliko zadovoljstvo u vožnji zahvaljujući izuzetno okretnom odzivu motora i dobro izoliranoj unutrašnjosti.

Giulio Alfieri, čovjek koji je dobio zasluge za inženjerski dizajn automobila, aerodinamiku i stil oblikovao je Giorgetto Giugiaro, koji je stvorio dvosjed na jednostavnim, elegantnim linijama što je Maserati Bori dalo uravnotežen izgled.

Pristup je bio futuristički, s niskim, vitkim, gotovo suženim prednjim dijelom oblikovanim da presijeca zrak, dok je prednja rešetka uključivala dva pravokutna otvora za zrak s Tridentom u središtu. Savršeno uglađene strane središnje su bile podijeljene tankim crnim gumenim oblogama, dok je stražnji dio završavao kammom ili krnjim repom.

Rezultat je bio moderan automobil savršen za rock and roll duh ‘70ih godina, koji i danas oduševljava obožavatelje.

foto: Maserati

Komentari