Za glazbofile

Mazde i Bose u suradnji dugoj 30 godina, vozački užitak i savršenstvo iz zvučnika

Mazda i Bose počeli su surađivati prije 30 godina na Mazdi RX-7 treće generacije
Partnerstvo je osmišljeno kako bi poboljšalo iskustvo vožnje kroz iznimnu kvalitetu zvuka, a danas su tandem bez kojeg su japanski modeli teško zamislivi.
1991. označila je početak tehnološkog partnerstva koje do sada obuhvaća tri desetljeća i brojne modele automobila. Otkad su Mazda i Bose prije trideset godina prvi put počeli zajedno raditi na trećoj generaciji Mazde RX-7, dvije su tvrtke nastavile surađivati na inovativnim vrhunskim rješenjima ozvučenja koja doprinose vrhunskom doživljaju vožnje. Snaga zvuka i užitak u vožnji zajedno daju izvanredno i zanimljivo iskustvo koje putnicima omogućuje da osjete sve akustične detalje i emocionalni utjecaj koncerta uživo u vlastitom automobilu.
Mazda RX-7: Gdje je sve počelo 
Snažan bas i impresivan zvuk – to su zahtjevi koje su sebi postavili audio inženjeri koji su radili na Mazdi RX-7 FD. U potrazi za iznimnim audio performansama koje bi mogle odgovarati ovim premium standardima, tim koji je vodio Ryoji Oe naišao je na Boseov sustav Acoustic Wave Cannon. Sustav za reprodukciju basa koji se sastoji od cijevi dugačke 3,6 metara sa snažnim niskotoncem pružio je upravo ono što je Mazda tražila, a dvije su tvrtke počele raditi integrirajući tehnologiju zvučnika u automobil. I dok se zadatak u početku činio nepremostivim, genijalan sustav preklopa i zavoja omogućio je inženjerima Bosea i Mazde da upakiraju dugu cijev u stražnji dio automobila bez kompromisa s prostorom ili kvalitetom zvuka. “Tehnologija Acoustic Waveguide i RX-7 stvarali su glazbu bez napora”, prisjeća se Mike Rosen, glavni inženjer u Bose Automotive Systems, koji je bio uključen u projekt; uspjeh koji je započeo tekuću misiju donošenja vrhunskog zvuka u mnoge Mazdine modele.
Mazda MX-5: Krov dolje, zvuk gore
Jedna od izazovnih prekretnica na ovoj cesti bio je Mazdin najpoznatiji model do sada, Mazda MX-5. Pružanje izvrsne kvalitete zvuka u kabrioletima kada je krov spušten bio je izazov za proizvođače automobila i dizajnere zvuka diljem svijeta, no Mazda i Bose došli su do inovativnog rješenja. EQ prekidač automatski prilagođava postavke zvuka kada je krov spušten, a UltraNearfield zvučnici ugrađeni izravno u naslone za glavu sjedala omogućuju impresivno iskustvo slušanja čak i kad je krov otvoren. Nadalje, Boseova tehnologija AudioPilot za kompenzaciju šuma kontinuirano prati buku u okolišu i automatski prilagođava reprodukciju zvuka svim promijenjenim okolnostima, poput buke na cesti i vjetra. Na taj način vozač može usmjeriti svoju pozornost na glazbu i iskustvo vožnje bez potrebe za ručnim podešavanjima.
Mazda MX-30: Pojačaj bas
Najnovija generacija Mazdinih automobila doživjela je još jedan napredak u tridesetogodišnjoj suradnji: u gotovo svim modelima počevši od Mazde3 2019., niskotonci su premješteni iz prednjih vrata u bočne stranice ispred njih. Ovaj novi položaj ne samo da oslobađa prostor za veće pretince u vratima, već pridonosi i boljem zvučnom doživljaju, jer se energija basa reflektira od poda, pregradne stijenke i bočnih stranica istovremeno. Ovaj učinak položaja u kutu stvara iznimno snažnu i bogatu reprodukciju basa koja nije naporna i ne pokazuje sklonost zveckanju. Nadalje, bas kućišta u bočnim stranicama nadopunjena su dodatnim subwooferom straga koji “podudara” reprodukciju niskih frekvencija po cijeloj kabini. Nova konfiguracija – prikladno nazvana BassMatch – pokazuje svoj puni potencijal u potpuno električnoj Mazdi MX-30: Budući da nema zvuka motora, vozač i putnici mogu doživjeti još više detalja i bogatije audio iskustvo nego ikad prije.
Od prvog projekta do ovog posljednjeg primjera, suradnju između Mazde i Bosea karakterizira ne samo inženjerska domišljatost, već i srodne duše dviju tvrtki: strast prema pomicanju granica mogućeg i zajedničko uvjerenje da premium rješenja zahtijevaju hrabar, nekonvencionalan pristup. To je ujedno ono što će pokretati zajedničke projekte u godinama koje dolaze – ljudi sa strašću koji teže jedinstvenim rješenjima prema zajedničkom cilju: savršenoj vezi između automobila, vozača i glazbe.
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin