NEREALIZIRANI AUTOMOBIL ZA SLALOM

Mercedes-Benz F 400 Carving (2001.): koncept s kotačima promjenjivog bočnog nagiba

Kao stalni inovator automobilske industrije, Mercedes-Benz ponekad ide nekonvencionalnim putevima, ovo je samo jedan primjer…

Koliko vas je do sad znalo za istraživačko, konceptno vozilo F 400 Carving, koje je marka iz Stuttgarta predstavila na Salonu automobila u Tokiju (14. listopada do 7. studenog 2001.), prije 20 godina. Sadrži mnoge sustave usmjerene na budućnost, među kojima je aktivno podešavanje nagiba kotača glavna atrakcija. Stvarno je izgledalo kako se vozilo naginje u zavoju – na način sličan zimskom sportašu na carving skijama. Danas se F 400 Carving može vidjeti u Mercedes-Benz muzeju u sektoru “Fascinacija tehnologije”.

Foto: Daimler

Inovativni sustav povećava kut nagiba vanjskih kotača u zavoju do 20 stupnjeva, ovisno o situaciji u vožnji. U kombinaciji s novorazvijenim gumama, to omogućuje prijenos 30 posto većih bočnih sila od ovjesa s fiksnim nagibom i standardnim gumama. To znači značajnu prednost u aktivnoj sigurnosti jer što su veće bočne sile guma, to je bolji kontakt guma s cestom i stabilnost vozila u zavojima. Zahvaljujući aktivnoj kontroli nagiba, istraživačko vozilo postiže maksimalno bočno ubrzanje od 1,28 g, nadmašujući vrijednosti tadašnjih sportskih automobila za oko 28%.

Foto: Daimler

Inovativne gume imaju asimetričnu kontaktnu površinu guma. Kada se kotači na vanjskoj strani zavoja naginju u stranu, dvosjed se vozi na unutarnjim gazištima guma, koji su blago zaobljeni i čiji su profil i mješavina gume posebno dizajnirani kako bi osigurali visoku dinamiku i sigurnost u zavojima. S druge strane, kada se vozi ravno, vanjski sektori guma su u kontaktu s cestom. Ova područja imaju isprobani i provjereni uzorak gaznoga sloja automobila s izvrsnim performansama pri velikim brzinama i niskoj razini buke. Tako se, zahvaljujući aktivnoj kontroli nagiba, u jednoj gumi realiziraju dva različita koncepta.

Uz F 400 Carving, inženjeri su također stekli iskustvo u korištenju novih vrsta tehnologije ovjesa u aktivnoj sigurnosti. Uz veću stabilnost u vožnji u zavojima, aktivno podešavanje nagiba nudi jasnu prednost u sigurnosti vožnje u opasnim situacijama. Ako se, na primjer, nagib kotača namjerno poveća kada postoji opasnost od proklizavanja, veće bočne sile vođenja mogu održivo pomoći učinku ESP (elektroničkom programu stabilnosti).

Foto: Daimler

Mercedes-Benz je prije 20 godina predstavio daljnje inovacije u modelu F 400 Carving. Dvosjed, na primjer, ima sustav upravljanja, kočenja i ovjesa orijentiran na budućnost. To uključuje upravljanje i kočnice s električnim komponentama umjesto mehaničkim vezama. Inženjeri su također zakoračili u novi teren i prilagođavanju ovjesa, koristeći aktivnu hidropneumatiku po prvi put u posljednjoj generaciji Active Body Control (ABC), koja prilagođava i ovjes. Stvarno nam je prošlost na neki način definirala budućnost mobilnosti.

Tekst: Nikola J.
Foto: Daimler

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo