Mercedes-Benz i njegova evolucija svjetla, od svijeće do LED tehnologije

Vidljivost na cesti jedan je od najvažnijih čimbenika na cesti. Napredak tog poglavlja najbolje dočarava Mercedes-Benz…

Tmurno doba godine nitko ne voli, zato je svjetlost jedan od ključnih sigurnosnih čimbenika. Statistički, broj nesreća se udvostručuje kada padne mrak,a rasvjeta vozila već je dugo više od samo izvora svjetlosti u vozilu, ona ujedno poboljšava praktičnost i dizajn.

Od osvjetljenja svijećom 1886. do vrhunskih koncepata svjetla kao što je DIGITAL LIGHT – izumitelj automobila uveo je brojne inovacije rasvjete. Detaljan pregled takve evolucije donijela nam je ekipa DriveTeam.hr.

Kronološki gledano, povijest je pisana na zanimljiv način:

1886. : Kao i njihov tehnički prethodnik, kočija s konjima, prvi automobili na svijetu bili su opremljeni lampama za svijeće koje nude samo nekoliko metara vidljivosti. Vožnja u mraku bila je, dakle, avantura. Naftne i karbidne svjetiljke osvjetljavale su malo više svjetla u mraku dok se

1910. nisu pojavila prva električna verzija prednjih svjetala s pogonom na baterije, koje su postale sve prisutnije u 1920-ima. Prednost je u tome što su električna svjetla značila kraj zamorne rasvjete i gašenja dok su se kasnije verzije mogle prebacivati ​​između dugog i kratkog svjetla. U početku su se prednja svjetla ubacivala pomoću mehanički pokretnog prstena preko žarulje.

1934. Mercedes-Benz je tada predstavio Bilux svjetla u modelu 500 K (W29).

1971. Mercedes SL (R107) obilježio je uvođenje H4 žarulje u automobile. Bila je to prva žarulja koja je imala halogenu tehnologiju za dugo i kratko svjetlo, a odmah je udvostručila vidljivost.

Mercedes-Benz 450 SL (R 107, 1971. do 1989.)

1995. Ksenonska prednja svjetla s dinamičkim upravljanjem raspona u E-klasi (W210), poznatijem kao ‘okanu’. Takve žarulje bila su sjajna ideja u svakom smislu te riječi.

1999. ….

Nastavak evolucije svjetala možete vidjeti ovdje.

Izvor: DriveTeam.hr


Komentari

loading...