Mercedes-Benz LP 333 i L 5000, transportne legende na turneji starih kamiona

LP 333Jedino što klasični kamioni iz ’50-ih i ’60-ih godina prošlog stoljeća imaju zajedničko s trenutnim Mercedes-Benz Actros modelom su volan i kotači.

Tada se na udobnost gledalo kao nepoznat pojam, a nije bilo ni traga automatskim mjenjačima ili inteligentnim sustavima pomoći vozaču. Ipak, Joachim Schlereth, šef prodaje i usluga u Mercedes-Benz Trucks Germany, i dalje je ljubitelj ranih poslijeratnih kamiona: “Ne smijemo zaboraviti svoje korijene i ono što smo postigli i poboljšali tijekom vremena Za mene vožnja klasičnog kamiona predstavlja svojevrsnu fascinaciju uravnoteženja između jučer, danas i sutra.”

Joachim Schlereth, glavni odgovorni u Mercedes-Benzu za prodaju i usluge u kamionskom sektoru

Joachim Schlereth imao je priliku za jedno takvo putovanje u prošlost na 17. turneji klasičnih kamione koja se održala od 16. do 20. rujna u tri etape od Visselhövedea preko Einbecka i Spellea do Ladbergena. Događaj je bio posvećen herojima transporta danas. Stoga je Daimler Truck AG sudjelovao s dva vozila iz klasične kolekcije vozila u tvornici Wörth, bili su to modeli – Mercedes-Benz LP 333 (godina proizvodnje: 1960) i Mercedes-Benz L 5000 (godina proizvodnje: 1952).

Već nakon prvih nekoliko kilometara otprilike 500 kilometara duge turneje postaje jasan napredak u razvoju između LP 333 i njegovog starijeg brata. Za razliku od L 5000, prilično se ugodno voziti zahvaljujući pomoći u upravljanju. Suha spojka također zahtijeva relativno malu silu na papučici.

LP 333, 16-tonski kamion, već s ulaženjem stvara pojedincima problem. Jednom kad se vozač ukrca na sjedalo kamiona s kabinom nad motorom, impresivno dimenzionirani tunel motora razdvaja vozača i suvozača. Ispod njega se nalazi motor OM 326 snage 200 KS sa svojih šest cilindara i obujmom od 10.735 ccm. Neposredna blizina predkomornog dizelskog sklopa znači da motor stvara ogromnu količinu buke tijekom ubrzavanja i postizanja najveće brzine od 75 km/h. Stoga i razgovori sa suvozačem moraju biti primjereno glasni.

Mercedes-Benz L 5000

Mercedes-Benz L 5000 ni na koji način nije inferioran u odnosu na prethodno opisanog kolegu, pogotovo po pitanju buke. Razgovori niskih tonova ne dolaze u obzir, premda šest-cilindarski OM 67/8 sa 120 KS stoji smješten ispred kabine u dugom nosu. Svatko tko želi voziti ovaj kamion težak 10,7 tona i dalje mora biti pravi kamiondžija. Joachim Schlereth to već može osjetiti kad prvi put stane na tešku spojku. A upravljanje također zahtijeva korištenje velike sile, dakle mišići rastu nakon svake vožnje. Ovdje nema hidrauličke pomoći, samo je veliki, ma ogroman upravljač ispred vas.

Više od polovice od 64 sudionika, koliko je sudjelovalo na ovogodišnjoj turneji po Njemačkoj, sukobilo se s istim izazovom. Izazovom zvanim prošlost.

Uz 13 kamiona Mercedes-Benz, zastupljene su gotovo sve marke tog doba – od Büssinga do Henschela i Magirusa do Kruppa. To je doslovno bio pokretni muzej na cesti, kako naglašava glavni organizator Joachim Fehrenkötter. .

Ovaj događaj tako se održava svake dvije godine. “Ove smo godine prvotno planirali desetodnevnu turneju po Francuskoj”, kaže Joachim Fehrenkötter, “ali pandemija COVID-19 stvorila je veliku zabrinutost za naše planove. Morali smo u potpunosti prebaciti termin u kratkom roku i skratiti turneju na četiri dana.

foto: Daimler


Komentari

loading...