Mjerač masenog protoka zraka: Neispravnost ovog senzora može prouzročiti veće komplikacije u radu motora automobila!

Mjerač masenog protoka zraka gotovo uvijek je postavljen iza filtra zraka u usisnoj cijevi prema samome motoru…

O  MAF senzoru zraka piše Marin Morava, tehnički savjetnik u Hrvatskom autoklubu. Sama riječ mjerač mase zraka nam govori da je riječ o senzoru koji mjeri masu usisanog zraka u usis motora.

Fizikalno senzor radi na principu da određena masa zraka uzrokuje određenu temperaturnu promjenu u mjernom dijelu senzora, elektronika senzora mjeri te promijene i modulira ih u električnu mjernu vrijednost na signal koji je prihvatljiv upravljačkoj jedinici motora u digitalnom ili analognom obliku.

Pozicija ovog senzora je gotovo uvijek nakon filtra zraka u usisnoj cijevi prema samome motoru, zbog održavanja savršene čistoće samog senzora. Također, ovaj senzor nije imun na neredovitu zamjenu filtra zraka ili neke druge nečistoće u usisnim cijevima.

Upravljačka jedinica motora s izmjerenom masom zraka upravlja s odnosima goriva i zraka kod benzinskih i dizelskih motora kroz upravljanje s ubrizgavanjem goriva, radom turbo punjača, ventila za povrat ispušnih plinova i niza drugih upravljačkih elemenata koji će utjecati na odnos goriva i zraka u motoru.

Neispravnosti koje može uzrokovati neispravan mjerač mase zraka su:

– gubitak snage motora s uključivanjem kontrolne lampice neispravnosti motora

– gubitak snage motora bez uključivanja kontrolne lampice neispravnosti motora

– povećan uzorak čađi u ispuhu

– prekid rada motora bez mogućnosti pokretanja motora

Općenito, problemi s mjeračima mase zraka su se generacijski smanjivali, budući da su prolazili kroz različita poboljšanja i modifikacije do razine da ih je češće moguće nepotrebno zamijeniti zbog drugih uzroka poput manjeg uvlačenja sekundarnog zraka u usisnom sustavu zbog nastale manje rupice na usisnom crijevu zraka ili sličnim problemima s usisom i ispuhom.

Metode ispitivanja i traženja neispravnosti su:

– uspoređivanjem mjernih vrijednosti iz mjernih blokova s dijagnostičkim uređajem

– mjerenje s ispitnim sondama osciloskopa na el. instalaciji mjerača mase zraka

– uključivanjem koda greške koji se očitava s dijagnostičkim uređajem

– isključivanjem mjerača mase zraka preko el. utikača senzora i probnom vožnjom

– ugradnjom ispravnog mjerača i testnom vožnjom

Bilo koje od navedenih mjerenja ili neka druga zahtijevaju vođeni plan ispitivanja kojeg je predvidio proizvođač vozila ili senzora.

Provodi ga isključivo osposobljeno servisno osoblje jer u suprotnom, nestručnim rukovanjem, moguće je oštetiti sve elektroničke komponente koje se nalaze u strujnom krugu mjerača mase zraka uključujući i sam mjerač mase zraka.

Preneseno iz Revijahak.hr

Autoportal No.1


Komentari

loading...