Novi Denox katalizatori omogućuju povratak dizelskih motora! To smo već najavljivali…

Ekološki problemi dizelskih motora svode se na emisije čađe i dušikovih oksida. Za oba ta polutanta dokazano je, premda i vjerojatno prenaglašeno kancerogeno djelovanje…

Volkswagen razvija novu generaciju DeNOx katalizatora, koji emisiju dušikovih oksida, prema normi Euro 6d koja će stupiti na snagu u siječnju 2021., s propisanih 0,080 g/km spušta na samo 0,050 g,km. Time se ostvaruju pretpostavke i za posljednji stupanj ekoloških ograničenja motora s izgaranjem, Euro 7, koji stupa na snagu 2025.

Tijekom rada s mrąavom smjesom najotrovniji dušikov oksid NO uz pomoć platiniziranog katalizatora oksidira se u manje otrovan dušikov trioksid NO3, koji se taloži u spremnik od barijevog nitrata.

Tako se njihova koncentracija smanjuje gotovo na nulu. U trenucima rada s potpunim opterećenjem NO3 izlazi iz spremnika te se uz pomoć katalizatora platine reducira na inertni dušik i kisik (koji sudjeluje dalje u reakciji). Natrij je još bolji materijal za spremanje dušikovih oksida, samo što je važno da je dizelsko gorivo pročišćeno od posljednjih tragova sumpora.

Spojevi natrija i sumpora uništavaju keramički nosač katalizatora. Njemački su stručnjaci unaprijedili Denox katalizatore, koji pored platine sadrže i iridij, koji je važan jer sprječava nastanak najotrovnijeg dušikovog dioksida N2O. Time će se, uz preciznije doziranje, smanjiti potreba ubrizgavanjem uree, te će se njeno dolijevanje obavljati isključivo na servisu svakih 30.000 km.

Kad se ova megakriza s koronavirusom smiri, ostvarit će se uvjeti da na EU tržištu, u sljedećih pet godina dizelski motori zadrže udio od oko 30 posto (u nekim zemljama, poput Hrvatske, i veći).


Komentari

loading...