Ovo su greške slavnog 1.9 TDI, dizelaša za sva vremena

Utjecanje vode u filtar za zrak, Curenje ulja iz čepa uljnog korita, otkazivanje nosača motora, kvar ventilatora, kvar ležaja motora, greška blokade motora, problemi sa startanjem…

Dobro se podsjetiti da je revolucija u automobilskoj dizelskoj tehnologiji nastala je 1975., Golfom 1.5 D, za kojega su Daimler-Benzovi stručnjaci ‘u fušu’ (šuškalo se o velikoj aferi, koja je navodno riješena bez suda) preradili benzinca EA 827 na dizelsku izvedbu.

Riječ je o 4-cilindrašu s 1471 ccm (76,5 x 80) i blokom od sivog lijeva. Davao je 50 KS, a 1980. provrt povećava na 79,5 mm, obujam na 1588 ccm, a snagu na 54 KS. Proslavio se u Golfu II.

Iz njega su potom nastali 1.6 TD s 80 KS (turbo s intercoolerom)te povećanje hoda s 80 na 95,5 obujam se povećao na 1896 cm, pa nastaje 1.9 TD sa 75 KS (turbo bez intercoolera) i slavni 1.9 TDI (turbo s intercoolerom i direktnim ubrizgavanjem), s 90, 100, 110, 130 i 150 KS.

O tom motoru koji se ugrađivao u Volkswagen Polo, Golf, Passat, T4, Audi A3, A4, A6, Škoda Fabia, Octavia i Superb, Seat Toledo, Altea, Leon. Dakle u ‘sto’ modela. Ovo su njegovi kvarovi:

PROBLEM

Gubitak snage. Loše performanse.

UZROK

Utjecanje vode u filtar za zrak. Vlaga utječe na davač protoka mase zraka (MAF) i uzrokuje smanjeni dovod zraka u motor.

POPRAVAK

Ugradite modificirani set filtra zraka 1J0.198.614

PROBLEM

Curenje ulja iz čepa uljnog korita motora nakon zamjene ulja motora.

UZROK

Oštećen otvor za ispuštanje na uljnom koritu motora ili navoj na čepu.

POPRAVAK

Ispustite ulje iz motora. Očistite navoje na otvoru za ispuštanje na uljnom koritu motora i čepu. Provjerite je li oštećen otvor za ispuštanje na uljnom koritu motora ili navoj na čepu. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Zategnite čep uljnog korita motora na 12 Nm.

PROBLEM

Vibracije motora na 3000-3500/min.

UZROK

Nepodešenost nosača motora/mjenjača.

POPRAVAK

Provjerite je li nosač motora ispravno postavljen. Zazor nosača motora je 8-12 mm. Zategnite vijke nosača motora na 80 Nm + 12 Nm. Ručica nosača ne smije se kretati tijekom zatezanja. Ručica nosača mjenjača mora biti poravnata paralelno s nosačem mjenjača. Razmak između nosača mjenjača i ručice mjenjača je 18-20 mm. Zategnite vijke nosača mjenjača na 80 Nm + 12 Nm. Ručica nosača ne smije se kretati tijekom zatezanja.

PROBLEM

Motor ne starta.

UZROK

Oštećeni kontakti prekidača za paljenje.

POPRAVAK

Napravite dijagnostičku provjeru kako biste potvrdili grešku. Ugradite novi prekidač paljenja.

PROBLEM

Motor teško starta i gasi se

UZROK

Zrak u sustavu goriva.

POPRAVAK

Provjerite ima li propuštanja u sustavu goriva. Provjerite cijevi goriva i spojeve. Provjerite ventil predgrijača goriva. Ako ništa ne curi, zamijenite davač pokazivača razine goriva u spremniku.

PROBLEM

Gubitak rashladnog sredstva iz cijevi rashladnog sredstva.

UZROK

Unutarnje oštećenje na cijevima rashladnog sredstva.

POPRAVAK

Provjerite cijevi rashladnog sredstva te ih po potrebi zamijenite.

PROBLEM

Motor ventilatora rashladnog sredstva motora neprekidno radi pri maksimalnoj brzini s uključenim klima-uređajem.

UZROK

Greška otpornika motora ventilatora rashladnog sredstva motora.

POPRAVAK

Zamijenite motore ventilatora rashladnog sredstva motora.

PROBLEM

Curenje ulja iz čepa uljnog korita motora nakon zamjene ulja motora.

UZROK

Oštećen otvor za ispuštanje na uljnom koritu motora ili navoj na čepu.

POPRAVAK

Ispustite ulje iz motora. Očistite navoje na otvoru za ispuštanje na uljnom koritu motora i čepu. Provjerite je li oštećen otvor za ispuštanje na uljnom koritu motora ili navoj na čepu. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Zategnite čep uljnog korita motora. Pritezni momenti: Pogledajte tehničke podatke Autodata.

PROBLEM

Lupkanje ispod karoserije.

UZROK

Slomljen centralni nosač ispuha.

POPRAVAK

Stavite novi centralni nosač ispuha.

PROBLEM

Buka iz mjenjača dok je motor u praznom hodu a mjenjač u neutralu. Buka se ne čuje kada je papučica spojke pritisnuta.

UZROK

Neispravan ležaj ulaznog vratila prijenosa.

POPRAVAK

Skinite mjenjač. Rastavite i dobro očistite sve komponente. Zamijenite ležaj ulaznog vratila prijenos.

PROBLEM

Motor starta ali se nakon nekoliko sekundi ugasi. računalo motora (ECM), aktivna elektronička blokada. Kod greške: 18058 (P1650) – CAN magistrala podataka, instrumenti – ne signala.

UZROK

Greška imobilizira.Sustav se aktivira kada je uključeno paljenje.

POPRAVAK

Pristupite memoriji grešaka. Ako je prisutan kod greške, stavite modificiranu instrumentalnu ploču (sadrži kontrolni modul imobilizira). Elektronička blokada se može programirati samo korištenjem dijagnostičke opreme.

PROBLEM

Istrošenost, oštećenje ili greška zupčastog remena. Istrošenost, oštećenje ili greška remenice zatezača zupčastog remena.

UZROK

Ugrađen pogrešan tip zupčastog remena na remenicu zatezača.

POPRAVAK

Zamijenite zupčasti remen ispravnim tipom. Zamijenite remenicu zatezača zupčastog remena ispravnim tipom.


Komentari

loading...