Uspjeh svih novih automobila na tržištu, klasičnih, blago-hibridnih, plug-in-hibridnih, električnih, uvelike ovisi o učinkovitosti, potrošnji energije po prijeđenom kilometru…
A to, ovisi o dva temeljna faktora – učinkovitosti pogonskog sklopa i otpora vožnje. Jedno bez drugoga neće donijeti koristi, pa se u autoindustriji vodi bitka za smanjenje svih pet bitnih otpora: kotrljanja, zraka, ubrzanja, penjanja i prijenosa snage.
Električni pogoni učinkovito smanjuju otpore u prijenosu snage, jer elektromotor daje puni okretni moment od nula okretaja (kao parni stroj), pa mu mjenjač nije potreban. Sve, u pravilu rješava jedan reduktor u sklopu diferencijala. A ako se motori direktno, preko reduktora priključe na kotače, nije potreban ni diferencijal.
Velika se pozornost usmjerava na smanjenje otpora zraka, a na bitne preostale otpore (kotrljanja, ubrzanja i penjanja) utječe masa. Tu se sada vodi glavna bitka, kako bi se kilogram po kilogram, smanjila masa svakog dijela i sklopa. Pritom je, uz učinkovitost, prioritet i sigurnost.
Manja masa donosi veću aktivnu zaštitu, jer je auto okretniji te bolje ubrzava i koči. No, treba s poboljšati i pasivna sigurnost, većom čvrstoćom zaštitnog okvira te boljim amortizacijskim svojstvima prednjeg i stražnjeg dijela auta. Treba se misliti i na sigurnost pješaka. Ovo su mjere koje su sada u prvom planu:
Kompozitna hauba
Poklopac motora od saćastog materijala lakši je za 5 kg, bolje prigušuje buku i smanjuje rizike ozljeda pješaka
Aluminijska vrata
Zamjenom čeličnih vrata aluminijskim, masa se po automobilu smanjuje za 23 kg, a dijagonalni čelični profili jamče sigurnost na bočni udar. Dodatnih 10 kg štedi se aluminijskim krovom i stražnjom haubom
Superlaka sjedala
Sportskim modelima serije M namijenjena je školjka sjedala od kompozitnih polimera ojačanih ugljičnim vlaknima, mase 3 kg
Šuplji aluminijski naplaci
Naplaci se izrađuju od aluminijskih profila s jezgrom od prešane piljevine i vatrootporne smole, smanjuje se masa za 1 do 2 kg po kotaču, čime se bitno smanjuju i štetne neogibljene mase
Visokočvrsti i kompozitni diskovi
Diskovi povećanog vanjskog promjera i manje bočne debljine jamče jednak kočni moment uz 25 posto nižu masu, koja je u cijelosti neogibljena
Aluminijska hvatišta amortizera
Ugradnjom hvatišta opružnih nogu od aluminijskog profila masa karoserije se smanjuje za 5 kg po automobilu te povećava otpornost na uvijanje
Aluminijski kablovi
Zamjenom bakrenih vodiča aluminijskim, uz povećanje presjeka radi kompenziranja smanjene vodljivosti struje, postiže se značajna ušteda mase (4 do 6 kg)
Kompozitne spone ovjesa
Spone ovjesa od termoplasta ojačanog staklenim vlaknima 45 posto su lakše od čeličnih te olakšavaju upravljanje i bolje prigušuju vibracije