Porsche 919 Street, nepoznata priča o ideji proizvodnje famoznog trkaćeg modela za kolekcionare

Porsche 919 Hybrid, jedan od najbržih i najuspješnijih trkaćih automobila 21. stoljeća. Model koji je ispisao posebno poglavlje uspjeha u povijesnim knjigama marke…

Tri puta je uzastopno osvojio 24 sata Le Mana, od 2015. do 2017. godine. No, posebno je ostao upamćen po nevjerojatnom, mitskom krugu na Ringu, koji je odvezao 2018. godine vozač Timo Bernhard. Nürburgring Nordschleife nije vidio do tada ništa tako brzo, a onda je 919 Hybrid projurio i upisao apsolutni rekord od 5:19,55 minuta, za krug dugačak 20.8 kilometara.

Nakon što je Porsche najavio odlazak s utrka LMP1, u dizajnerskom timu Michaela Mauera Weissach rodila se nova ideja. Ovaj model morao je zaokružiti priču o uspjehu ograničenim posebnim izdanjem Porschea 919 Hybrid.

Porsche 919 Street razvijen je na temelju postojeće tehnologije, obećavajući da će uzbudljivo iskustvo vožnje trkaćeg automobila LMP1 biti dostupno vozačima amaterima. Karoserija od ugljičnog monokoka i snažni hibridni pogon od 900 KS koji je Porscheu 919 pomogao da ostvari pobjedu u Le Mansu. Dimenzije i međuosovinski razmak također su bili isti kao na trkaćem automobilu.

Kratko je vrijeme bilo sasvim izgledno, kako bi se mogao proizvoditi kao verzija bez odobrenja za cestovnu upotrebu u ograničenoj seriji. Međutim, trkačka tehnologija visokih performansi bila je izuzetno složena – timu mehaničara trebalo je oko 45 minuta samo da pokrene motor LMP1 pedigrea. Bilo bi potrebno poslati tim “letećih liječnika” na trkaće staze po cijelom svijetu. Ideja o pobjedniku na Le Mansu za privatne kupce, bolje rečeno gospodu vozače za sad će ostati samo lijepi san.

foto: Porsche


Komentari

loading...