Variable Light Control

Porsche donosi inovativnu zaštitu od sunca, parkiranje na vrućinama više nije problem?

Inovativni sustav stvara atmosferu ugode u Taycanu: električno podesivi tekući kristali nude hladovinu i ugodnu hladnoću. Otkrivamo na koji način su ovo njemački inženjeri zamislili… 

Dostupan za sve Taycan verzije, opcijski panoramski krov s varijabilnom kontrolom svjetla je mat boje i bez napajanja, koji ima zadatak odbijati ljetnu vrućinu. Ploča osjetljiva na dodir omogućuje vam postavljanje poluprozirnog krova u načinima rada Semi i Bold ili na 100% prozirnosti u načinu rada – Clear.

Ovisno o vašim potrebama: panoramski krov s varijabilnom kontrolom svjetla je mat u svom zadanom stanju. Možete birati između potpuno prozirnih i srednjih stupnjeva Bold (60 posto mat) i Semi (40 posto mat).

Ovo su nevjerojatni rezultati uzbudljivog razvoja. “U arhitekturi su se slojevi tekućih kristala dugo koristili u staklima prozora za upravljanje temperaturom”, objašnjava Stephan Wetzel, stručnjak za automobilska stakla u Porscheu. Već dobrih deset godina provodi istraživanja u ovom području te traži i razvija rješenja za pripremu pametne tehnologije za posebne zahtjeve u automobilskom sektoru. Izazovi: “Brze promjene svjetla, mnogo različitih klimatskih uvjeta, vibracija i izloženost intenzivnom UV zračenju.” Ali impresivni rezultati sada su tu – a Porsche je preuzeo pionirsku ulogu u razvoju ove pametne opcije.

Panoramski krov s varijabilnom kontrolom svjetla ne samo da eliminira potrebu za suncobranima koji smanjuju prostor za glavu, već nudi i učinkovitu zaštitu od topline. S visokopreciznim ispitnim postavom koji simulira 45 minuta topline usporedive s onom pod južnoafričkim suncem ljetnog dana, prostor za glavu ostaje devet stupnjeva Celzijusa hladniji nego s najboljim dostupnim rolo sjenilom. A u načinu rada Clear, Taycan stakleni krov dopušta mnogo više svjetla u unutrašnjost od svih prethodnih zatamnjenih panoramskih krovova.

Klimatsko čudo zahtijeva sedam slojeva. Jezgra ima polimernu matricu s tankim vodljivim slojem s obje strane, izgrađena od indij-kositar oksida. Ako između ovih slojeva nema napona, matrica je mat. Ako je izmjenični napon aktivan, tekući kristali se preuređuju i pružaju jasan pogled. Sa svake strane ove inovativne jezgre pojavljuju se sigurnosni film i sloj stakla. Zahvaljujući srebrnom premazu, vanjski sloj reflektira toplinu sunca, a unutarnji sloj ima izolacijski učinak. Vodljivi slojevi podijeljeni su u devet segmenata s laserskim šavovima koji su gotovo nevidljivi.

Rezultat je 40 posto mat u Semi modu i 60 posto mat u Bold modu. “Izvorno smo planirali jednostavne, ravne pruge”, kaže Stephan Wetzel. “Ali izgledalo je pomalo nezgrapno. Moj kolega Markus Schulzki iz predrazvojnog sektora radio je s odjelom dizajna na razvoju potpuno novog izgleda.” Oblik trećeg stop svjetla poslužio je kao inspiracija za nepogrešivi uzorak. “I to je bilo to! Bio je to veliki hit.” I tako je odabran prikladan oblik za izvanrednu funkciju.

Nikad nismo završili s razvojem u Porscheu. Ima još toga – zapamti moje riječi.”

Foto: Porsche

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo